بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیر امگا3 و ویتامین D در کنترل دیابت نوع ۲

تاثیر امگا3 و ویتامین D در کنترل دیابت نوع ۲

مجله «تحقیقات ایمونولوژی» در مقاله ای با عنوان «دیابت نوع ۲، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D۳ به ارتباط آنها با یکدیگر پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مقاله آمده است: امروزه کنترل بیماری های مزمن از جمله دیابت به جهت اینکه هزینه های زیادی به بیمار و نظام درمانی کشورها تحمیل می کند به یکی از مسائل مهم در حوزه بهداشت عمومی تبدیل شده است. به همین جهت در سراسر دنیا تحقیقات متعددی در خصوص کنترل و کاهش عوارض این بیماری ها توسط گروه های مختلف پزشکی شکل گرفته است.

اخیرا تحقیقات اپیدمیولوژیک بر پایه جمعیت، ارتباط مستقیمی بین میزان چربی مصرفی (اسیدهای چرب اشباع شده، اسیدهای چرب اشباع نشده دارای یک یا چند پیوند دوگانه) و دیابت نوع ۲ آشکار کرده است.

این تحقیقات نشان می دهد جایگزین کردن اسیدهای چرب اشباع نشده در رژیم غذایی به جای اسیدهای چرب اشباع شده، باعث بهبود عملکرد انسولین می شود. ضمن اینکه مطالعات قبلی اثرات مثبت استفاده از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا ۳ را در رژیم غذایی بیماران مبتلا به بیماری های التهابی نظیر دیابت نوع ۲ تایید کرده اند. مطالعات دیگر نیز نشان می دهند غلظت برخی اسیدهای چرب می تواند پاسخ های التهابی بدن را تنظیم کند و در جلوگیری ازپیشروی از دیابت نوع ۲ موثر باشد.

از طرفی برخی از مطالعات نشان داده که در بیماران دیابتی کمبود ویتامین D۳ بیشتر از سایرین مشاهده شده است. این تحقیقات نشان می دهند غلظت بالای ویتامین D در پلاسما باعث بهبود عملکرد سلول های β پانکراس شده و علایم بیماری را بهبود می بخشد.

به همین جهت محققان به این نتیجه رسیده اند که می توان گفت استفاده از نسبتی مناسب از اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین D۳ می تواند تاثیرات التهابی در بیماران مبتلا به دیابت را تنظیم کرده و پیشرفت بیماری را کنترل کند.

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از خبرگزاری مهر

بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد