بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تشخیص و درمان کمبود آهن در شرایط التهابی مزمن

تشخیص و درمان کمبود آهن در شرایط التهابی مزمن
کمبود آهن یک شرایط تهدید کننده سلامتی است که در آن فراهمی زیستی آهن در بدن در حد ناکافی است و کمتر از نیاز بدن است. کمبود آهن می تواند همراه با کم خونی یا بدون آن باشد. تشخیص و درمان کمبود آهن بسیار مهم است چرا که آهن یک ریزمغذی ضروری برای عملکرد درست تمام بافت هاست.

کمبود آهن حتی در غیاب کم خونی می تواند ناتوان کننده باشد و هر نوع بیماری مزمن مرتبط را تشدید کند. این قضیه حتی می تواند منجر به افزایش مرگ و میر شود.

تحقیقات نشان می دهند که بروز کمبود آهن با شیوع همزمان بیماری های التهابی مزمن بطور مکرر اتفاق افتاده است. این در حالی است که درمان کمبود آهن اغلب نادیده گرفته می شود. این قضیه تا حدی به این دلیل است که دستورالعمل های عملی بالینی ارائه شده برای درمان کمبود آهن تقریبا ناهمگون هستند.

در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان ایتالیایی انجام شد، اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد شیوع کمبود آهن در زمان ابتلا به برخی بیماری های التهابی مزمن ارائه شد.

در این مطالعه شیوع کمبود آهن و ارتباط آن با بیماری هایی همچون نارسایی قلبی مزمن، بیماری های کلیوی مزمن و بیماری التهابی روده بررسی شد.

این محققان دستورالعمل های بسیار ارزشمندی در مورد تعاریف کمبود آهن در هر کدام از شرایط فوق و نیز روش های تشخیص کمبود آهن در شرایط التهابی، بطور تخصصی در هر کدام از آنها، رائه کردند.

هدف آنها این بود که با ارائه چنین دستورالعمل های یکنواختی متخصصان بتوانند با کارایی بهتری کمبود آهن در افراد مبتلا به شرایط التهابی مزمن را تشخیص داده و درمان کنند.

این دستورالعمل ها در مقاله ای که در تاریخ 7 جولای 2017 در مجله معتبرAmerican Journal of Hematology تحت چاپ قرار گرفته است، ارائه شده است.






مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد