بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین ویتامین C، افزایش سن و بیماری آلزایمر

ارتباط بین ویتامین C، افزایش سن و بیماری آلزایمر
شواهد جدید نشان می دهد ویتامین C می تواند در به تاخیر انداختن فرایند پیری نقش داشته باشد و به درمان بیماری های آلزایمر کمک کند.

شواهد جمع آوری شده جدید نشان می دهد که اسکوربیک اسید در نجات از پیری زودرس نقشی حیاتی دارد. مشخص شده است که مصرف مکمل های اسکوربیک اسید باعث کند شدن رشد سلول ها، کاهش استرس های اکسیداتیو، سایش تلومر، تخریب کروماتین و نیز ترشح بیش از حد از عوامل التهابی و افزایش طول عمر می شود.

جالب تر از این مشخص شده است که اسکوربیک اسید می تواند پیری ناشی از التهاب و ایمن سازی که دو مورد از نشانه های پیری بیولوژیکی هستند را به شکل مثبتی تنظیم کند.

همچنین تحقیقات نشان داده اند که اسکوربیک اسید می تواند بطور اپی ژنتیکی پایداری و درستی ژنوم را تنظیم کند. این مشاهده نشان دهنده نقش کلیدی تغذیه هدفمند در رشد کردن و طی کردن فرایند پیری بصورت طبیعی است.

شواهد موجود از این قضیه نیز حمایت می کنند که اسکوربیک اسید در عوامل موثر بر بیماری آلزایمر نیز نقش دارد، اگرچه این شواهد بر روی مطالعات انسانی هنوز بصورت دو پهلو هستند.

نقش محافظت کنندگی عصبی اسکوربیک اسید نه تنها در به دام انداختن رادیکال های آزاد تاثیرگذار است بلکه در سرکوب کردن ژن های پیش-التهابی، کاهش التهاب عصبی، بر روی تشکیل شلات های آهن، مس و روی و همچنین بر سرکوب کردن فیبریلژنوزیس آمیلیید بتا پپتید (Aβ) نیز موثر است.

شواهد اپیدمیولوژیک وابسته به رژیم غذایی، که یکی از مهمترین عوامل قابل اصلاح سبک زندگی است، و نیز خطرات مرتبط با بیماری آلزایمر روز به روز در حال افزایش است. بنابراین درمان با رژیم غذایی مناسب به عنوان یک راه اپیدمیولوژیک در تنظیم ژنوم انسان، مطمئنا می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های آلزایمر داشته باشد.

در مطالعه ای مروری که اخیرا به چاپ رسید، شواهد و مکانیسم های بیولوژیکی مهم در ارتباط با تاثیر مصرف مکمل های ویتامین C (اسکوربیک اسید) بر فرایند پیری و بیماری آلزایمر بررسی شد. در این مطالعه علاوه بر مرور شواهد مثبت در این زمینه راهکارهایی در مورد مسیر مطالعات آینده ارائه شد.

این مطالعه مروری در تاریخ 27 ژوئن 2017 در مجله Nutrients به چاپ رسید.





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد