بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

L-آرژینین آمینواسیدی با تاثیرات دارویی و جنسی فراوان

L-آرژینین آمینواسیدی با تاثیرات دارویی و جنسی فراوان
L-آرژینین یک ترکیب شیمیایی موسوم به آمینواسید بسیار مهم است که می تواند از رژیم غذایی تامین شود.

این ترکیب برای ساخت پروتئین در بدن بسیار ضروری است. L-آرژینین در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و محصولات لبنی یافت می شود. این ترکیب همچنین در آزمایشگاه قابل تهیه و قابل استفاده به عنوان دارو می باشد.

از L-آرژینین برای درمان شرایط قلبی عروقی خاصی همچون نارسایی احتقانی قلب (CHF)، درد قفسه سینه، فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر استفاده می شود.

از آن همچنین برای درمان دردهای مزمن ناشی از آرتریت در پاها، درمان اختلالات ذهنی در بزرگسالان (زوال عقل)، درمان اختلال نعوظ و افزایش باروری در مردان استفاده شده است.

برخی افراد از L-آرژینین برای جلوگیری از سرماخوردگی، بهبود عملکرد کلیه پس از پیوند کلیه، فشار خون بالا در دوران بارداری (پیشکلامپسی)، بهبود عملکرد ورزشی، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از التهاب دستگاه گوارش در نوزادان نارس استفاده کرده اند.

از L-آرژینین در کنار برخی داروهای تجویزی نیز برای اهداف خاصی استفاده شده است. به عنوان مثال، از آن در کنار ایبوپروفن برای درمان سردرد میگرنی، با داروهای شیمی درمانی مرسوم برای درمان سرطان سینه، با آمینواسیدهای دیگر برای کاهش وزن در افراد مبتلا به AIDS و با روغن ماهی و مکمل های دیگر برای کاهش عفونت، بهبود زخم و کاهش زمان بهبودی پس از جراحی استفاده می شود.

علاوه بر این از آرژینین بر روی پوست نیز استفاده می شود تا التیام زخم ها را تسریع کند و جریان خون را در دست ها و پاها در هنگام سرما افزایش دهد. این قضیه بیشتر در افراد دیابتی اجرا می شود. همچنین کرم آرژینین برای درمان مسائل جنسی هم در مردان و هم در زنان استفاده می شود.

آرژینین در بدن به نیتریک اکسید تبدیل می شود. نیتریک اکسید می تواند رگ ها را گشادتر کرده و جریان خون را بهبود بخشد. آرژینین همچنین آزاد شدن هورمون های رشد، انسولین و چند ترکیب دیگر  را در بدن تحریک می کند.

در بین تمام موارد کاربرد آرژینین، استفاده از آن در درمان اختلال نعوظ بیشترین شواهد علمی را دارد.

استفاده از آرژینین چه بصورت خوراکی و چه بصورت کرم کاملا ایمن است. اما برخی عوارض جانبی مثل درد شکم، التهاب، اسهال، نقرس، اختلالات خون، آلرژی، التهاب هوایی، بدتر شدن آسم و فشار خون پایین نیز ممکن است مشاهده شود.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

L-ARGININE: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings
webmd..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد