بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نقش ویتامین ای در سلامت بدن

ویتامین E متشکل از هشت آنتی اکسیدان است که مهمترین آنها، آلفاتوکوفرول می باشد و تنها شکلی از ویتامین E می باشد که بطور فعال در بدن انسان ساخته می شود. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره می گردد و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد. ویتامین E جهت انجام طبیعی اعمال تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است.

ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن می گردد. ویتامین E موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد،لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.

ویتامین E موجب مرطوب شدن، نرمی و لطافت پوست نیز می گردد و خاصیت محافظت کنندگی در برابر نور آفتاب دارد. کمبود ویتامین E منجر به تغییرات تخریبی در مویرگ های خونی و نهایتاً بیماری های قلبی و کبدی می گردد. کمبود این ویتامین در مغز نیز بسیار تأثیر گذاشته و قدرت جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کمبود دراز مدت ویتامین E موجب بروز اختلالات تولید مثلی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عضلانی نیز می گردد.


پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد