بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

2 روش درمان پوکی استخوان

۲ روش درمان پوکی استخوان

۲ روش درمان پوکی استخوان: برای تسکین درد های ناشی از علائم پوکی استخوان و کنترل پوکی استخوان به مقاله ۲ روش درمان پوکی استخوان توجه فرمایید.

۱. درمان فیزیکی، درمان پوکی استخوان
گرما و سرما: این دو عامل در کاهش درد موثر هستند. دوش آب گرم یا کیسه آب گرم می تواند سفتی و انقباض ماهیچه ها را برطرف کند. سرما قسمت دردناک را بی حس کرده و همچنین موجب کاهش التهاب و تورم می شود.

درمان فیزیکی: علائم پوکی استخوان باعث کاهش فعالیت های فیزیکی و تحرک فرد می شود. با این حال عدم فعالیت به همراه ضعیف شدن بدن، موجب افزایش دردها خواهد شد. پزشک طب فیزیکی تحت یک برنامه ورزشی بی خطر و سالم به افزایش فعالیت بیمار و در آخر کمک به کاهش دردهای ناشی از بیماری پوکی استخوان خواهد کرد.

 محافظ های طبی: محافظ های طبی مانند کمر بند یا مچ بند ها پس از شکستگی در کاهش دردها بسیار تاثیر دارد. این محافظ ها به فرد یاری می دهد تا در طول دوره درمان آسان تر حرکات چرخشی را انجام دهد. اما همانطور که می دانید استفاده طولانی مدت از محافظ ها موجب ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. اگر از محافظ ها استفاده می کنید در اولین فرصتی که پزشک به شما اجازه می دهد جهت تقویت ماهیچه ها تمرینات ورزشی خود را آغاز کنید.

طب سوزنی و ماساژ: این نوع درمان های مکمل نیز ممکن است در کاهش درد و تنش به فرد کمک کند. چنانچه دردهای پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن برایتان ایجاد شده است، قبل از شروع درمان های طب مکمل حتما با پزشک خود صحبت کنید.


۲. درمان ذهن و بدن ، درمان پوکی استخوان
 بدن و ذهن شما به شدت بهم مرتبط هستند. بررسی ها نشان داده است که برخی از راه حل های روان درمانی در مدیریت دردهای مزمن پوکی استخوان موثر است.

 تصویرسازی هدایت شده به درمان پوکی استخوان کمک میکند. یعنی فرد بر روی کلمات، عبارات یا تصاویر مثبت، تمرکز کند. این باعث می شود ذهن فرد از درد و دردهای ناشی از پوکی استخوان فاصله بگیرد.

پایه اول تمرینات آرامش بر روی افکار و تنفس عمیق است. این سبب آرامش ماهیچه ها و تسکین دردهای ناشی از پوکی استخوان می گردد.

 استفاده از بیوفیدبک، دستگاهی است که به فرد این امکان را می دهد تا اعمالی چون ضربان قلب و تنش عضلات را تحت کنترل داشته باشد. این دستگاه به تمدد اعصاب و کاهش درد کمک می کند.

روان درمانی وقتی سودمند است که دردهای مزمن منجر به بروز تنش های عاطفی و افسردگی شود. و این باعث تشدید درد بیمار خواهد شد. کنار آمدن با بیماری های مزمن، مدیریت درد را آسان تر می کند.

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از وبسایت پوراطب 

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد