بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

قرص های ضد چاقی جدید تحت عنوان "قرص هوشمند"

محققان قرص های ضد چاقی جدیدی تحت عنوان Gelesis100 طراحی کرده اند که می تواند بطور موثری وزن افراد چاق را در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده باشند، کاهش دهد. این قرص ها به دلیل کارایی جالبشان به عنوان قرص هوشمند شناخته می شوند.

این یافته که حاصل سه ماه تحقیق و مطالعه بود نخستین بار در نشست بین المللی انجمن غدد درون ریز در سال 2014 ارائه شده است.

براساس ادعای تولید کنندگان این دارو، Gelesis100 که نام قبلی آن آتیوا (Attiva) بود، یک کپسول خوراکی است که می تواند از طریق القای سیری و کاهش مصرف انرژی باعث کاهش وزن شود.

حسن حشمتی به عنوان یکی از افرادی که مطالعات مربوطه را بر روی این قرص انجام داده است بیان کرد: این قرص زمانی که توسط 128 فرد غیردیابتی مصرف شده است، کاهش وزن بیشتر در افرادی مشاهده شده است که سطح گلوکز خون آنها با اختلال روبرو بوده است یا به عبارتی افراد پیش دیابتی تلقی می شدند.

این محقق اضافه کرد: با در نظر گرفتن پروفایل ایمنی بسیار خوب مشاهده شده برای این قرص، Gelesis100 می تواند نیاز موجود به یک قرص موثر و ایمن برای کاهش وزن را از بین ببرد. این قرص بویژه برای افرادی که سطح گلوکز خون آنها بطور ملایمی بالاست (افراد پیش دیابتی) بسیار اهمیت دارد چرا که این افراد در صورت عدم کاهش وزن در معرض خطر دیابت قرار می گیرند.

همچنین در مطالعات دیگری که بر روی میزان دوز مصرفی این قرص انجام شده است، سه گروه 43 نفره مورد آزمایش قرار گرفتند. گروه اول 2/25 گرم از قرص را قبل از ناهار و شام مصرف کردند. گروه دوم 3/75 گرم از آن را مصرف کرده و گروه سوم یک دارونما حاوی سلولز مصرف کردند. این بررسی تا 12 هفته ادامه پیدا کرد و افراد مجبور شدند مصرف کالری روزانه خود را 600 واحد کمتر کنند.

نتایج نشان داد میانگین کاهش وزن در بین سه گروه به ترتیب 6/1 درصد، 4/5 درصد و 4/1 درصد است. در این مطالعه نیز افرادی که سطح گلوکز خون بالاتری داشتند کاهش وزن بیشتری از خود نشان دادند. بر اساس این مطالعه دوز پایین تر این قرص کارایی بهتری از خود نشان داده است.

از شایع ترین عوارضی که ممکن است در هنگام مصرف این قرص مشاهده شود می توان به نفخ، استفراغ، درد شکمی و اسهال اشاره کرد. بجز این موارد، طبق ادعای حشمتی، هیچ مشکل جدی دیگری برای مصرف کنندگان ایجاد نشد.

محققان اعتقاد دارند کپسول های Gelesis100 حاوی صدها ذره هیدروژل کوچک است که در معده باز شده و با غذای در حال هضم مخلوط می شود. این فرایند با تاثیراتی که در معده و روده کوچک می گذارد می تواند باعث القای سیرشدگی و کاهش مصرف کالری شود. همچنین این ذرات خود از ترکیباتی تهیه شده اند که می توانند به عنوان ریزمغذی در بدن مصرف شوند.

طراحی کنندگان این قرص اعتقاد دارند، در صورت دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو، Gelesis100 می تواند نسل جدیدی از قرص های ضدچاقی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Smart pill' reduces weight in overweight and obese subjects

www.sciencedaily.com

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________




'

بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد