بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا سطح بالای کلسترول یا کمبود ویتامین D خطری برای ایمپلنت های دندانی یا پیوند استخوان ایجاد می کند؟

آیا سطح بالای کلسترول یا کمبود ویتامین D خطری برای ایمپلنت های دندانی یا پیوند استخوان ایجاد می کند؟
تحقیقات جدید نشان می دهد سطح کلسترول و وضعیت ویتامین D در افرادی که ایمپلنت های دندانی دارند یا پیوند استخوان انجام داده اند به دقت باید ارزیابی شود.

مطالعات اخیر نشان داده اند که وضعیت کلسترول و ویتامین D تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی انسانها داشته و در شرایط مختلف باید ارزیابی شود. همچنین ارتباط شدیدی بین کلسترول و ویتامین D در بدن وجود دارد و پیش ماده هر دو یکی است.

کلسترول به دو صورت کلسترول خوب (HDL) و بد (LDL) در بدن وجود دارد.

ویتامین D نیز یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز برای بدن است که با عملکرد هورمون های رشد استخوان ها در ارتباط است. این ویتامین نقش مهمی در کاهش تاثیرات التهاب داشته و به واکنش های ایمنی بدن نیز کمک می کند.

در استخوان، ویتامین D باعث افزایش فعالیت استئوکلاست ها می شود و تولید پروتئین های ماتریکس خارج سلولی را افزایش می دهد. ویتامین D همچنین جذب کلسیم روده را تحریک می کند و مانع سنتز و ترشح هورمون پاراتیروئید می شود. شواهدی وجود دارد که از نقش هورمون استرویید در کنترل بازسازی استخوان حمایت می کند.

 براساس شواهدی اخیرا محققان به این نتیجه رسیده اند که هم وضعیت ویتامین D و هم وضعیت کلسترول بر روی کارایی فرایند پیوند استخوان تاثیر زیادی دارد.

همچنین از آنجایی که در ایمپلنت های دندانی نیز ترمیم موفق به فرایند استخوان سازی ارتباط دارد، شواهد نشان می دهد که کمبود ویتامین D باعث اختلال در این قضیه نیز می شود.

این یافته ها اخیرا در مجله Global Journal of Otolaryngology به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Is a High Level of Cholesterol or Vitamin D Deficiency a Risk Factor for Dental Implants or Bone Grafting Failure?

Glob J Otolaryngol 10(4): GJO.MS.ID.555795 (2017), Published: September 21, 2017..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید

______________________________

کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد