بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

استفاده نامناسب از لپ تاپ ممکن است باروری مردان را تحت تاثیر قرار دهد

استفاده نامناسب از لپ تاپ ممکن است باروری مردان را تحت تاثیر قرار دهد

مطالعات جدید نشان می دهد باروری مردان می تواند با استفاده نامناسب از لپ تاپ تحت تاثیر قرار گیرد. این تحقیقات نشان می دهد نگه داشتن لپ تاپ بر روی لباس می تواند دمای بیضه ها را افزایش داده و از این طریق باروری مردان را به خطر بیندازد.

این یافته ها در یک مطالعه ای مروری که به تازگی توسط محققی از دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است به دست آمده است.

حدود 15 تا 20 درصد از زوجهایی که می خواهند بچه دار شوند، نمی توانند باردار شوند. بسیاری از این دلایل ناباروری به موضوعات مرتبط با مردان مربوط می شود.

محققان اعتقاد دارند که در سالهای اخیر تولید اسپرم در مردان با کاهش تدریجی مواجه شده است. همچنین تحقیقات کاملا نشان داده اند که افزایش دمای بیضه ها با افزایش ناباروری مردان در ارتباط است. عوامل متعددی وجود دارند که می توانند دمای بیضه ها را افزایش دهند. از آن جمله می توان به حمام کردن با آب داغ، سونا و پوشیدن شلوارک ها و شورت های مردانه تنگ اشاره کرد.

تحقیقات جدید انجام شده نشان داده است کار کردن با لپ تاپ در موقعیتی که لپ تاپ بر روی بدن قرار گیرد می تواند باعث افزایش قابل توجه دمای بیضه ها شود چرا که گرمای خارج شده از آن کاملا با بدن در ارتباط قرار می گیرد.

اما سوال اینجاست که این افزایش دما و تاثیر منفی استفاده از لپ تاپ بر بدن آیا تا حدی هست که باروری مردان را تحت تاثیر قرار دهد؟ محققان هنوز نمی توانند پاسخ مطمئنی به این قضیه بدهند.

اما با این وجود آنها هشدار می دهند که براساس تحقیقات غلظت اسپرم در مردان در زمانی که میانگین دمای روزانه بیضه ها به اندازه 1 تا 2 درجه فارنهایت افزایش می یابد، به اندازه حدود 40 درصد افت پیدا خواهد کرد.

علاوه بر پیشنهاد برای انجام تحقیقات بیشتر، دانشمندان توصیه کرده اند که پسران نوجوان و مردان جوان در هنگام استفاده بیش از حد از لپ تاپ آن را بر روی بدن خود قرار ندهند.

نتایج این مطالعه اخیرا در مجله Int J Fertil Steril به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Laptop Computers May Affect Male Fertility

Int J Fertil Steril, Vol 10, Suppl 1, Summer 2016, 40..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________





بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد