بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نقش تغذیه و چاقی به عنوان بدنه اصلی باروری طبیعی در طب سنتی ایرانی

نقش تغذیه و چاقی به عنوان بدنه اصلی باروری طبیعی در طب سنتی ایرانی
باروری انسانها نیازمند عملکرد مناسب چندین اندام و اعضا در بدن آنها است. یکی از مهمترین موضوعات برای داشتن باروری مناسب بحث تغذیه است. تغذیه سالم نقش بسیار مهمی در حفظ عملکرد نرمال رحم قبل و بعد از حاملگی دارد. تغذیه سالم در بارداری و شیردهی طبیعی نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده اند که چاقی و اضافه وزن بیش از حد نیز می تواند باروری را تحت تاثیر قرار دهد.

اهمیت تغذیه در باروری از سالهای بسیار دور شناخته شده است و در طب سنتی ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است. این موضوع از مدت های طولانی است که در کتاب های مرجع پزشکی همچون کانون، ذخیره، اکسیر، طب اکبری، الحاوی و خلاصه الحکمت مورد بحث قرار گرفته است.

حتی در این کتابهای مرجع نیز به تاثیر منفی چاقی و اضافه وزن در باروری اشاره شده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چاقی می تواند انسانها را مستعد برای افزایش چربی های مستقر شده در اطراف مجاری منی و مسیرهای تخمک گذاری کند. این موضوع می تواند مجاری بسیار کوچک مرتبط با اندام های جنسی را دچار آسیب کند.

علاوه بر این چاقی می تواند میزان رطوبت بافت های جنسی را افزایش دهد که این موضوع می تواند باعث اختلال در تولید منی و تخمک شود. در کنار مشکلات فوق، چاقی می تواند فرایند طبیعی مقاربت را نیز دچار اختلال کند.

از دست دادن بیش از حد وزن نیز که می تواند به دلیل سوء هاضمه یا سوء تغذیه باشد می تواند منجر به ضعف بیش از حد فرد شود. علاوه بر ضعف بیش از حد، از دست دادن وزن زیاد می تواند منجر به اختلال کبدی شود و تاثیرات بسیار شدیدی بر چرخه های تولید اسپرم و تخمک و عمل لقاح بگذارد.

براساس مطالعه ای که اخیرا توسط محققان ایرانی انجام شد، مشخص شد که تمام موضوعات فوق در طب سنتی ایرانی از قدیم مورد توجه بوده است.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 2016 انجام شد و در مجله Int J Fertil Steril به چاپ رسید.


منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Role of Nutrition as The Backbone of Normal Fertility in The Persian Traditional Medicine

Int J Fertil Steril, Vol 10, Suppl 1, Summer 2016, 77...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، چاقی، باروری، بارداری، سلامت جنسی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد