بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تصویربرداری از ناباروری مردان

 تصویربرداری از ناباروری مردان
موضوع ناباروری همچنان به عنوان یکی از جدی ترین مشکلاتی که زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد، در نظر گرفته می شود. این مشکل امروزه در تمام جوامع وجود دارد.

از آنجایی که 50 درصد از دلایل ناباروری بطور مستقیم یا غیرمستقیم به موضوعات مردان مرتبط است، شناسایی دلایل ناباروری در مردان و تلاش بیشتر در جهت تشخیص فاکتورهای ناباروری در آنها موضوعی بسیار ضروری است.

روش های درمانی موثر برای درمان ناباروری زمانی قابل تجویز و موثر خواهند بود که دلایل ناباروری با قطعیت بالا و بخوبی تشخیص داده شده باشند.

یکی از مهمترین عناصری که نقش مهمی در تشخیص ناباروری دارد، روش های تصویر برداری است.

شناسایی دقیق دلایل ناباروری مردان نیازمند بکارگیری روش های متنوع است. به عنوان مثال، روش های تصویربرداری ویژه ای برای تشخیص ناهنجاری های مادرزادی بکار گرفته می شود در حالی که روش مرسوم رادیوگرافی برای شناسایی دلایل ناباروری هنوز اهمیت دارد.

رادیوگرافی اشعه ایکس ساده و رادیوگرافی با کنتراست افزایش یافته، روش های مبتنی بر استفاده از مافوق صوت، سینتی گرافی رادیوایزوتوپ، اسکن CT و روش های مبتنی بر MRI تکنیک هایی هستند که برای تشخیص ناباروری مردان امروزه استفاده می شوند.

تکنیک های تصویربرداری درمانگر امروزه حتی برای درمان ناباروری نیز در کنار تشخیص آن بکار گرفته می شود.

همچنین پیدایش روش های جدید سوراخ کردن برای کیسه بیضه ها از طریق بکارگیری امواج فراصوت منجر به درمان اختلال ازواسپرمی تخریبگر شده است.

مثالی دیگر از روش های تصویربرداری مفیدی که برای درمان ناباروری مردان توسعه پیدا کرده است، استفاده از رگ های متسع شده در درجات بالای واریکوسل و درمان واریکوسل با استفاده از روش های تصویربرداری درمانگر است.

امروزه تحقیقات رو به جلویی در حال انجام است که ممکن است بتواند باروری را در غدد جنسی مردان با کمک روش های تصویربرداری پیش بینی کند.

با در نظر گرفتن این پیشرفت ها به نظر می رسد بازگردان باروری مردان امکان پذیر باشد.

محققان توصیه می کنند افراد از تکنیک های تصویربرداری که کمترین اختلالات را ایجاد می کنند برای تشخیص و درمان ناباروری استفاده کنند.

امید است در آینده ای نزدیک روش های تصویربرداری ای استفاده شوند که نه تنها میزان موفقیت در درمان و تشخیص ناباروری را افزایش دهد بلکه هزینه های استفاده از این روش ها را نیز به کمترین مقدار برساند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان ایرانی انجام شد، مروری بر جدیدترین روش های تصویربرداری در تشخیص ناباروری مردان انجام شد. این مطالعه در سال 2016 در مجله Int J Fertil Steril به چاپ رسید.







مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد