بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیر مصرف لترازول، تاموکسیفن، ویتامین E و استرادیول در مقابل مصرف لترازول و تاموکسیفن برای درمان اختلالات تخمدان در زنان نابارور

تاثیر مصرف لترازول، تاموکسیفن، ویتامین E و استرادیول در مقابل مصرف لترازول و تاموکسیفن برای درمان اختلالات تخمدان در زنان نابارور

درمان اختلالات تخمک گذاری یک موضوع بسیار مهم در جهت درمان ناباروری های مرتبط با زنان است. تلاش های بسیار زیادی توسط دانشمندان انجام شده است تا راههای مناسب برای درمان اختلالات تخمک گذاری در زنان ارائه شود.

بسیاری از این روش ها مبتنی بر استفاده از داروها و ویتامین های مختلف است.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان ایرانی انجام شد، اثربخشی تجویز لتروزول، تاموکسیفن، ویتامین E و استرادیول به عنوان درمان در اختلالات تخمک گذاری با لتروزول و تاموکسیفن مورد مقایسه قرار گرفت.

در این کارآزمایی بالینی 202 بیمار مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) به طور تصادفی مشارکت داشتند.

پس از بررسی ناباروری اولیه در آنها، شرکت کنندگان به دو گروه مصرف کنندگان لترازول و تاموکسیفن و مصرف کنندگان داروها (لتروزول، تاموسیفن، ویتامین E و استرادیول) دسته بندی شدند.

اثربخشی دو گروه داروها با تجزیه و تحلیل کیفیت اندومتری و ضخیم شدن، اندازه فولیکول، میزان بارداری، میزان سقط جنین  و وقوع سندرم تحریکی تخمدان (OHSS) سنجش شد.

نتایج بدست آمده نشان داد که 0/07  درصد از بیمارانی که دارو مصرف می کردند از سندرم تحریکی تخمدان (OHSS) رنج می برد و 38 درصد آنها  حاملگی موفق را داشتند. هیچ یک از بیماران سقط جنین نداشتند. همچنین ضخامت میانگین اندومتر در زنان باردار و همچنین میانگین اندازه فولیکول در آنها قابل توجه بود.

بررسی های این گروه نشان داد در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) با تجویز لتروزول، تاموسیفن، ویتامین E و استرادیول در مقایسه با لتروزول و تاموکسیفن کارآیی بیشتری در درمان ناباروری در زنانی که مبتلا به اختلالات تخمک گذاری هستند، ایجاد شد.

این مطالعه در دانشگاه جهرم ایران انجام گرفت و در سال 2016 در مجله Int J Fertil Steril به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Effects of Administering Letrozol, Tamoxifen, Vit E and Estradiol Versus
Letrozol,Tamoxifen in an Ovulatory Disorders in Treatment of Infertile Women; A Randomized Clinical Trial


Int J Fertil Steril, Vol 10, Suppl 1, Summer 2016, 85..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________




محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد