بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

شش مزیت علف لیمو برای حمایت از سلامتی

شش مزیت علف لیمو برای حمایت از سلامتی
علف لیمو یا سرده با نام علمی (Cymbopogon citratus) یک گیاه چند ساله است که دارای عطر و طعم متمایز، لیمو است. این گیاه یکی از اساسی ترین غذاهای ویتنامی و تایلندی است. اگر چه گیاه بومی هند است، امروزه در سراسر جهان رشد می کند. علف لیمو غنی از مواد مغذی است و می تواند فواید درمانی متعددی ارائه می دهد.

علف لیمو منبع فیتو شیمیایی و مواد مغذی ویژه ای است که از پاسخ بدن به ارگانیسم های مضر حمایت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سلامتی کلیه را افزایش می دهد. علف لیمو همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند ایزوریتین، آستین، اسید کافئیک و اسید کلرورنیک فراهم می کند؛ همه ی این ها به توقف فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کنند. به طور خاص، اسید کافئیک می تواند فعالیت رادیکال آزاد را تا 85 درصد خنثی کند.


در این مقاله شش مزیت اصلی علف لیمو برای سلامتی معرفی می شود:


1-پاسخ بدن به ارگانیسم های مضر را تقویت می کند


برخی از مواد شیمیایی موجود در علف لیمو مقاوم به ارگانیسم های مضر هستند. دو مورد از آن، گرانیول و نئول، در برابر طیف وسیعی از ارگانیسم های مضر موثر هستند. دیگری سیترال است که بطور ویژه قارچ کاندیدا را هدف قرار می دهد.

علف لیمو همچنین می تواند در برابر کلنی های ارگانیسم های مضرکه به عنوان بیوفیلم ها شناخته می شود موثر باشد. یک بیوفیلم یک مجموعه نازک و باریک و پیوسته از ارگانیسم های زنده است که با کمک پروتئین ها و قند به سطح میچسبد. پلاک دندان موجود بر روی دندان یک مثال معمول از یک بیوفیلم است.


2-پاسخ سیستم ایمنی را تقویت می کند

علف لیمو پاسخ معمول سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند اما نه در حدی که بیش از واکنش پذیری باشد و در نهایت باعث آسیب بیشتر شود. به این ترتیب، علف لیمو می تواند از سلول های سالم محافظت کند و بافت تحریک شده را تسکین دهد.

 علف لیمو حاوی دو آنتی اکسیدان، گرانیال و نئول است که متعلق به گروهی از فیتوکمیکال های مونوترپن هستند. این فیتوکمیکال ها بر پاسخ ایمنی تأثیر می گذارند. سیترال نیز بر پاسخ ایمنی بدن تأثیر می گذارد و بدن را از تولید پروتئین هایی که سبب التهاب می شوند، محافظت می کند. گرانیال و سیترال همچنین در کنار هم کار می کنند تا مانع تکثیر سلول های ناکارآمد و تشویق بدن به سم زدایی از آنها شود.


3-محافظت از معده


معده شما یک پوشش محافظ به نام لایه مخاطی ایجاد می کند که از خورده شده داخل معده توسط اسید معده جلوگیری می کند. با این حال، مصرف الکل یا داروهای ضد درد مانند آسپیرین برای این لایه محافظ مضر هستند. طبق یافته های طب سنتی برزیل، اسانس علف لیمو می تواند به حفاظت از لایه مخاطی در معده کمک کند.


4-باعث سلامت قلبی عروقی می شود

علف لیمو چند رویکرد برای حمایت از سلامت قلب و عروق ارائه می دهد. اولا، به عنوان یک منبع از آنتی اکسیدان ها، ممکن است اکسیداسیون چربی در شریان ها را مختل کند. ثانیا، سیترال در علف لیمو کمک می کند تا عروق خونی فشار بیش از حد  را تحمل نمایید. در نهایت، اگر چه تحقیقات بیشتری برای اندازه گیری تاثیرات در انسان ضروری است، نتایج برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد که علف لیمو باعث افزایش سطح کلسترول طبیعی می شود.


5-باعث دفع حشرات می شود

استفاده موضعی از عصاره علف لیمو باعث دفع حشرات مزاحمی همچون پشه می شود.


6-باعث خواب آرام می شود

تحقیقات نشان می دهد علف لیمو می تواند طول خواب را افزایش داده، به یادآوری رویاها کمک کند و آرامش خواب را نیز بیشتر کند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

6 Lemongrass Benefits to Support Your Health


www.globalhealingcenter.com, Published on March 27, 2017, Last Updated on March 28, 2017
..




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد