بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

اطلاعات کلی در مورد مولتی ویتامین ها و نحوه مصرف آنها

اطلاعات کلی در مورد مولتی ویتامین ها و نحوه مصرف آنها
1-مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین ها ترکیبی از انواع ویتامین های مختلف است که به طور معمول در غذاها و سایر منابع طبیعی یافت می شود.

مولتی ویتامین ها برای تامین ویتامین هایی که از طریق رژیم غذایی گرفته نمی شوند، مصرف می شوند. مولتی ویتامین ها همچنین برای درمان کمبود ویتامین ناشی از بیماری، بارداری، تغذیه نامناسب، اختلالات گوارشی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می شوند.


2-مهمترین اطلاعاتی که باید در مورد مولتی ویتامین ها داشته باشیم چیست؟

هرگز بیش از دوز توصیه شده مولتی ویتامین مصرف نکنید. از مصرف بیش از یک محصول مولتی ویتامین در یک زمان اجتناب کنید مگر اینکه پزشک شما به شما بگوید. مصرف ویتامین های مشابه با هم می تواند منجر به مصرف بیش از حد آن ویتامین یا عوارض جانبی جدی شود.

اگر فکر می کنید که بیش از حد از این قرص ها استفاده کرده اید، به مراقبت های اورژانسی مراجعه کنید. مصرف بیش از حد ویتامین A، D، E، یا K می تواند عوارض جانبی جدی یا خطرناک ایجاد کند. برخی از مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین همچنین ممکن است علائم اوردوز را در صورت مصرف بیش از حد ایجاد کنند.

این قرص ها را با شیر، سایر محصولات لبنی، مکمل های کلسیم یا آنتاسیدهای حاوی کلسیم مصرف نکنید. کلسیم ممکن است کار بدن شما را در جذب برخی مواد مغذی موجود در مولتی ویتامین سخت کند.


3-قبل از مصرف مولتی ویتامین چه موضوعاتی را باید با پزشک خود در میان بگذاریم؟

بسیاری از ویتامین ها می توانند عوارض جانبی جدی یا خطرناکی را در صورت مصرف در دوزهای بالا ایجاد کنند. دوز بیشتری از مقدار برچسب شده یا تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.

قبل از استفاده از مولتی ویتامین ها، به پزشک در مورد تمام داروهای مصرفی خود و تمام آلرژی های خود توضیح دهید. در بعضی موارد ممکن است نتوانید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید یا ممکن است نیاز به تنظیم دوز یا اقدامات احتیاطی ویژه داشته باشید.

نیازهای دوز شما ممکن است در دوران بارداری متفاوت باشد. اگر باردارید یا قصد بارداری دارید، مولتی ویتامین را بدون صحبت کردن با پزشک خود مصرف نکنید. بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به یک نوزاد متولد شده آسیب برساند اگر در دوزهای بالا مصرف شود. ممکن است لازم باشد از ویتامین بارداری مخصوصی برای زنان باردار استفاده کنید.

مولتی ویتامین ها می توانند به شیر مادر منتقل شوند و ممکن است به یک کودک در حال پرستاری آسیب برسانند. در صورت شیردادن به یک کودک نیز، بدون مشورت با دکتر از این دارو استفاده نکنید.


4-چگونه باید مولتی ویتامین ها را مصرف کنیم؟

دقیقا همان مقدار که در برچسب نوشته شده است، یا توسط پزشک تجویز شده است مصرف کنید. از مقادیر بزرگتر یا کوچکتر یا طولانیتر از توصیه شده استفاده نکنید.

بسیاری از محصولات مولتی ویتامین همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی هستند. مواد معدنی (به خصوص در دوزهای بالا) می توانند عوارض جانبی مانند لکه دار کردن دندان، افزایش ادرار، خونریزی معده، ضربان قلب ناخوشایند، سردرگمی و ضعف عضلانی و یا احساس لرز به وجود آورند.

مولتی ویتامین خود را با یک لیوان آب کامل مصرف کنید.

قرص های جویدنی را باید قبل از اینکه آن را ببلعید، خوب بجویید.

داروهای مایع را با قاشق مخصوص دوز مخصوص یا فنجان دارو مصرف کنید. اگر ظرف مناسب برای دوز نداشته باشد، از فروشنده دارو آن را بخواهید.

برای اینکه بیشترین بهره را از مولتی ویتامین ببرید آن را منظم مصرف کنید.

مولتی ویتامین ها را در ظرف اصلی خودشان نگه دارید.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

multivitamin

www.drugs.com..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد