بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مدیریت کم خونی ناشی از کمبود آهن در افراد مسن

مدیریت کم خونی ناشی از کمبود آهن در افراد مسن
کم خونی در افراد بزرگسال یک فاکتور خطرناک برای پیامدهای منفی بسیار زیادی است.

اگرچه یک تعریف استاندارد وجود ندارد، اما در بسیاری از مطالعات علمی کم خونی بصورت مقدار هموگلوبین کمتر از 12 گرم بر دسی لیتر برای زنان و کمتر از 13 گرم بر دسی لیتر برای مردان در نظر گرفته می شود.

کم خونی ناشی از فقر آهن مطلق به عنوان ترکیبی از کم خونی و کمبود آهن کل بدن تعریف می شود. فریتین سرم پارامتری است که اغلب برای تشخیص این موارد استفاده شده است، اما با افزایش سن و با وجود بیماریهای التهابی، غلظت آن افزایش می یابد.

سایر تست های آزمایشگاهی مانند ترانسفرین اشباع، گیرنده ترانسفرین محلول و شاخص گیرنده ترانسفرین محلول/ فریتین ممکن است اطلاعات مفیدی را ارائه دهند، اما معمولا در مقادیر مرزی و تفسیر نتایج، اختلالات مختلفی وجود دارد.

تحقیقات اخیر در مورد هپسیدین به عنوان یک تنظیم کننده مرکزی از هوموستازی آهن امیدوار کننده است، اما هنوز برای تشخیص معمول کم خونی ناشی از فقر آهن استفاده نشده است.

در بیماران مبتلا به کم خونی ناشی از کمبود آهن مسن تر، اوسوفاژوگاسترودوداندوسکوپی و کولونوسکوپی به منظور شناسایی علت خونریزی اساسی باید مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین اگرچه استفاده از آهن خوراکی یک درمان استاندارد است، اما استفاده از آهن تزریقی یک راه مناسب و ایمن برای ارائه کل دوز آهن در یک یا چند جلسه برای افراد مسن است.

در مطالعه ای که در تاریخ 2 نوامبر 2017 در مجله Geriatrics & Gerontology International  به چاپ رسید، مروری بر مدیریت کم خونی ناشی از کمبود آهن در افراد مسن انجام شد.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Iron deficiency anemia in older adults: A review.

Geriatr Gerontol Int. 2017 Nov 2. doi: 10.1111/ggi.13194. [Epub ahead of print]..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد