بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

طراحی یک روش تشخیص سریع برای کمبود ویتامین A و آهن

طراحی یک روش تشخیص سریع برای کمبود ویتامین A و آهن
کمبود مواد مغذی مثل ویتامین A و آهن یک سوم جمعیت جهان را با عواقب ناشی از شب کوری، مرگ و میر بالاتر کودکان ، کم خونی، پیامدهای بارداری نامطلوب و کاهش ظرفیت کار مواجه کرده است.

بسیاری از تلاش های انجام شده برای جلوگیری یا درمان این کمبودها به دلایلی همچون فقدان روش های تشخیصی مناسب، قابل دسترس و مقرون به صرفه نبودن کارایی کمی دارند که می تواند باعث اختلال در تشخیص یا درمان کمبود ریزمغذی ها شود.

در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان امریکایی انجام شد، یک تست تشخیصی سریع و سیار برای اندازه گیری همزمان آهن (فریتین)، ویتامین A (پروتئین اتصال دهنده رتینول) و وضعیت التهابی (پروتئین واکنش پذیر C) ارائه شد.

در این رویکرد، محققان با تلفیق چند نشانگر فلوروسنت و نیز چند روش تکمیلی دیگر در یک روش، قادرند پارامترهای فوق را بطور صحیح و در مدت زمان 15 دقیقه اندازه گیری کنند.

با این روش حساسیت های 88، 100 و 80 درصد و گزینش پذیری های 97، 100 و 97 درصد به ترتیب برای اندازه گیری کمبود آهن، کمبود ویتامین A و وضعیت التهابی به ثبت رسید.

اگر این تست بر روی  یک آزمایش غربالگری در سطح جمعیتی یا ابزار تشخیصی بالینی نیز مورد آزمایش موفق قرار گیرد، محققان معتقدند این روش می تواند ارزیابی وضعیت تغذیه و نظارت بر آن را در سطح جهانی انجام دهد.

نتایج این تحقیق در تاریخ 4 دسامبر 2017 در مجله بسیار معتبر PNAS به چاپ رسید.

در این مجله تنها مطالعاتی به چاپ می رسد که در دانشگاههای معتبر امریکا انجام شده اند و ارزش علمی بسیار بالایی دارند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Rapid diagnostic testing platform for iron and vitamin A deficiency

Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Published online before print December 4, 2017...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد