بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

8 بیماری ای که خستگی اصلی ترین علامت آنهاست

8 بیماری ای که خستگی اصلی ترین علامت آنهاست
وقتی سیستم ایمنی بدن شما با یک بیماری روبرو می شود، مبارزه با آن نیاز به انرژی دارد. بنابراین شگفت آور نیست که تقریبا هر گونه بیماری که می توانید نام آن را ذکر کنید خستگی در میان علائم آن باشد.

یک متخصص می گوید: "خستگی ممکن است شایع ترین علامتی باشد که خیلی از افراد گزارش می کنند اما خستگی به خودی به خود نمی تواند تشخیصی برای یک بیماری باشد."

در اینجا 8 بیماری ای و اختلالی که ممکن است خستگی یکی از علائم آنها باشد اشاره می شوند.


1- تیروئید کم توان


کاپولا (یک متخصص) می گوید این یکی از دو حالت مرتبط با خستگی است که او اغلب می بیند. تیروئید شما یک غدد کوچک است که در پای گردن قرار دارد که همه چیز را از سطوح انرژی تا متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی تنظیم می کند. مشکلات تیروئید نیز شایع است؛ 11 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به کم کاری تیروئید هستند.

در حالی که کمبود انرژی به عنوان اولین و برجسته ترین علائم تیرویید کم توان است، افزایش وزن، یبوست، خشکی پوست و احساس خستگی مداوم، علایم مرتبط با آن هستند.


2-ناکافی بودن آدرنال

در حالی که این بیماری شیوع کمتری از نوع هیپوتیروئیدیسم دارد، کاپولا می گوید این دومین اختلال غدد درون ریز است که زمانی که یک بیمار از خستگی شکایت کند در او مشاهده می شود. او توضیح می دهد: "این یک بیماری است که غده آدرنال در آن به خوبی کار نمی کند و بنابراین شما کورتیزول کافی را نمی سازید." او می گوید علائم مرتبط با این بیماری سرگیجه، کاهش وزن، درد شکمی، اسهال، و هیپرپیگمانتاسیون (لکه های پوستی است که کمی تیره تر از بقیه پوست شما است) هستند.


3-سندرم خستگی مزمن

مشخصه این بیماری خستگی تمام نشدنی است، همانند نوعی از خستگی که تقریبا با انجام کار روزانه به آن مبتلا می شوید مثل رفتن سر کار، اجرای دستورات. درد و فکر آشفته نیز از علائم شایع در میان بیماران دچار این اختلال است.


4-کم خونی

کم خونی یک بیماری است که درآن خون به اندازه کافی سلول های قرمز خونی سالم حمل کننده اکسیژن ندارد. متخصصی می گوید: "انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که همه آنها با خستگی همراه است." او اشاره به کمبود آهن و یا B12، دوره های قاعدگی بسیار سنگین و یا پولیپ ها به عنوان علل شایع کم خونی - که هر کدام درمان خاصی دارند- می کند. همراه با خستگی، یک چهره رنگ پریده نیز یک علامت معمول کم خونی است. ناخن های شکننده، سرگیجه و سردرد نیز از دیگر علائم آن هستند.


5-دیابت ها

همراه با تشنگی بیش از حد و ادرار مکرر، خستگی اغلب یکی از اولین و سازگارترین نشانه های دیابت است. متخصصان اعتقاد دارند  بدن افراد دیابتی برای کنترل میزان گلوکز خون تلاش می کند و این تلاش می تواند خستگی شدیدی را به همراه داشته باشد.


6-افسردگی بالینی

افسردگی یک اختلال مغزی است که می تواند منجر به خلق و خوی ضعیف و خستگی مفرط شود. متخصصان می گویند: "بیولوژی افسردگی به خوبی درک نشده است، بنابراین دشوار است که بگویم دقیقا چه چیزی در این زمینه باعث خستگی می شود.


7-التهاب درون‌شامه قلب (Endocarditis)


این یک عفونت یا التهاب قلب است. بر طبق یک مطالعه علمی، این نوع بیماری عفونت یا التهاب ناشی از باکتری ها در خون شما است که به پوشش داخلی قلب شما متصل است. افرادی که دچار آسیب های قلبی هستند یا افرادی که دارای دریچه های قلب مصنوعی هستند بیشتر در معرض خطر این نوع بیماری هستند. تب و لرز نیز از نشانه های رایج و خفیف آن هستند. درمان آن شامل درمان ضد میکروبی و همچنین جراحی در برخی موارد است.


8-وقفه تنفسی در خواب (Sleep apnea)


در این نوع اختلال به دلیل راه های هوایی محدود یا مسدود شده، تنفس کم عمق یا مکث طولانی در تنفس در طول خواب مشاهده می شود. این مکث ها می توانند تا یک دقیقه طول بکشد و معمولا با یک خرناس یا سرفه حل می شوند. در حالی که این وضعیت تهدید کننده زندگی نیست، اما تمام این وقفه های تنفسی خواب شما را مختل می کند و باعث می شود که در طول روز احساس خستگی کنید. خروپف شدید نیز از علائم مرتبط است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


8 Diseases That Have Fatigue As The Main Symptom

www.prevention.com, SEPTEMBER 1, 2016...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد