بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

فواید برگ نعناع

فواید برگ نعناع
نعناع با نام علمی Mentha piperita  یک گیاه چند ساله است که بومی اروپا است، اما می تواند در سراسر جهان یافت می شود. با توجه به سابقه طولانی استفاده درمانی از آن برای انواع بیماری هایی که در مصر باستان وجود داشت، نعناع به عنوان "قدیمی ترین داروی جهان" شناخته می شود.

از لحاظ تغذیه ای، نعناع حاوی ویتامین های A و C، آهن، پتاسیم و فیبر است. عطر و طعم آن و احساس خنک شدن منجر به استفاده از آن در محصولات بسیاری از جمله دهانشویه، خمیر دندان، صابون و پماد می شود. در این مقاله مروری بر مزایای برگ نعناع خواهیم داشت:


برگ نعناع با ارگانیسم های مضر مبارزه می کند

نعناع یا عصاره های ترکیبی از برگ نعناع، از جمله منتول، می تواند در برابر بسیاری از انواع موجودات مضر از بدن محافظت کند. نتایج بررسی آن برای مقابله با شپش سر، قارچ  و حتی کرم هایی که در روده بز قرار دارند همه با نتایج مثبت همراه بوده است.


نعناع از سلامتی گوارشی حمایت می کند

ویژگی های نعناع به عنوان یک کمک هضم از صدها سال گذشته به اثبات رسیده است. مطالعات اخیر نشان می دهد چای نعناع برای از بین بردن سوء هاضمه مفید است. نعناع ممکن است علائم مختلف IBS از جمله ناراحتی شکمی، باد و اسهال را نیز کاهش دهد.


نعناع باعث تقویت سلامت تنفسی می شود

نعناع بخوبی از سلامت ریه و عملکرد تنفسی حمایت می کند. نعناع حتی ممکن است عملکرد ریه را در طول ورزش افزایش دهد. در مطالعه که بر روی 12 مرد سالم انجام شد، مصرف آب معدنی غنی شده از عصاره نعناع منجر به افزایش قابل توجهی در میزان تنفس و عملکرد دویدن می شود، که احتمالا به علت افزایش غلظت اکسیژن و کاهش سطح لاکتات خون است.


برگ نعناع و بهداشت دهان و دندان

نعناع اغلب به خمیر دندان، دهانشویه و نخ دندان اضافه می شود. اگر چه طعم خاص آن به دهان بوی تازه و احساس تازگی می دهد، اثر آن حتی بیشتر از این است. مطالعات نشان می دهد نعناع با مهار رشد باکتری ها و پاتوژن ها دهان را پاک می کند.


برگ نعناع، سردرد و استرس

نعناع یک درمان طبیعی فوق العاده برای سردرد تنشی است که شایع ترین نوع سردرد است. روغن نعناع می تواند سردرد را همچون آسپرین و استامینوفن کاهش دهد. نعناع دارای اثر آرام بخش نیز هست و توسط افراد تحت آروماتراپی برای از بین بردن احساس استرس و اضطراب توصیه می شود.


نعناع و کبد

نعناع با افزایش جریان صفرا می تواند از عملکرد کبد پشتیبانی کند. صفرا به هضم چربی ها کمک می کند و سطح کلسترول طبیعی را تنظیم می کند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


The Health Benefits of Peppermint Leaf

www.globalhealingcenter.com, Published on January 16, 2013, Last Updated on October 5, 2015...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد