بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مروری بر تاثیر مکمل های ویتامین D بر اختلالات غیراسکلتی

مروری بر تاثیر مکمل های ویتامین D بر اختلالات غیراسکلتی
مطالعاتی هایی که در گذشته انجام شده بود (تا سال 2012) نشان می داد که مکمل های ویتامین D نمی توانند از بدن در مقابل شرایطی که سلامتی اندام های غیراسکلتی بدن را به خطر می اندازد، محافظت کنند. همچنین مطالعات مشاهده ای نیز در همین راستا بوده و این نتیجه را تایید می کردند.

در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان فرانسوی انجام شد، این موضوع مجددا مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که آیا یافته های جدیدتری در مورد تاثیر مکمل های ویتامین D بر اختلالات اسکلتی کشف شده است یا خیر.

برای دست یابی به این هدف، تمام مطالعات انجام شده در این زمینه از سال 2013 تا ماه می 2017 مجددا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

تجزیه و تحلیل این مطالعات منجر به دست آوردهایی جدید از جمله نتایج زیر شد:

این مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف 10-20 میکروگرم در روز ویتامین D می تواند مرگ و میر ناشی از هر دلیلی و مرگ و میر ناشی از سرطان را در سالخوردگان و افراد میانسال کاهش دهد.

اما با وجود اینکه دوزهای ویتامین D استفاده شده حتی بیشتر از مطالعات قبلی بوده است، محققان شواهد جدیدی مبنی بر اینکه مکمل های ویتامین D تاثیر چشمگیری بر برخی اختلالات غیراسکلتی از جمله بیماری قلبی عروقی، چاقی، متابولیسم گلوکز، اختلالات خلقی، عملکرد عضلانی، سل، و آدنوم های کولورکتال، و یا بر شرایط مادری و بارداری داشته باشد، یافت نکردند.

همچنین یافته های اصلی جدیدی که در این مطالعات برجسته شده است این است که مکمل های ویتامین D ممکن است برای جلوگیری از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و تشدید آسم مفید واقع شود.

علاوه بر این شواهد کمی بر روی تاثیر مثبت آن بر روی التهابات مزمن بدست آمد.

نتایج این تحقیق در تاریخ 25 اکتبر 2017 در مجله The Lancet Diabetes & Endocrinology به چاپ رسید.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Effect of vitamin D supplementation on non-skeletal disorders: a systematic review of meta-analyses and randomised trials


The Lancet Diabetes & Endocrinology, Published: 25 October 2017...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد