بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

4 مکمل مناسب برای درمان اکنه

4 مکمل مناسب برای درمان اکنه
در حالی که غذا یکی از قوی ترین داروهای ما است، گاهی اوقات نیاز به حمایت اضافی از مواد مغذی موجود در بدن در قالب مکمل ها بوجود می آید. اما مصرف میوه و سبزیجات در زندگی روزمره ما روز به روز در حال کاهش است. به عنوان مثال استفاده از کرم های پرقند در صبحانه بجای تخم مرغ و سبزیجات تازه یکی از معضلاتی است که ما را به سمت سوء تغذیه سوق می دهد.

بنابراین مصرف مکمل ها در برخی مواقع در کنار مصرف وعده های غذایی سالم می تواند به بهبود وضعیت تغذیه ای یا درمان برخی اختلالات کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد اکنه یکی از اختلالاتی است که به غذاهای خورده شده و رژیم غذایی پاسخ متقابل می دهد. در این مقاله به برخی مکمل های غذایی که نقش درمانی در اکنه داشته اند اشاره می شود:


1-اسیدهای چرب ضروری


مکمل های اسید چرب ضروری را می توان به شکل های امگا 3 (روغن ماهی)، اسید گاما لینولنیک (gamma-linolenic acids)  و چند نوع روغن دیگر مصرف کرد. تحقیقات نشان داده است پس از 10 هفته مصرف مکمل های روغن ماهی یا  اسید گاما لینولنیک ضایعات آکنه کاهش می یابند.


2-ویتامین D

ویتامین D تأثیر زیادی بر سلامت سیستم ایمنی دارد. با این حال، چند مطالعه کوچک نشان می دهد که این ویتامین می تواند به درمان نیز آکنه کمک کند. در سال 2016 در مطالعه ای مشخص شد که حدود 49 درصد از گروهی از بیماران مبتلا به آکنه دارای کمبود ویتامین D هستند. در مقابل، تنها حدود 23 درصد از افراد بدون آکنه سطح ویتامین D کم داشتند. در مطالعات دیگر، نشان داده شد که یک گروه از ضایعات آکنه (ضایعات التهابی) با مکمل ویتامین D و ویتامین D3 بهبود یافته است.


3-ویتامین A

ویتامین A برای مدت طولانی در درمان آکنه استفاده شده است و مشتقات آن، رتینوئید و همچنین ایزوترتینوئین نیز این کارایی را دارند. تحقیقات نشان می دهد ویتامین A در دوزهای بالا ممکن است به کاهش آکنه کمک کند و همچنین جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست و مسدود شدن حفره های پوستی را ایجاد کنند. لطفا این را با پزشک خود یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی واجد شرایط که آیا مکمل ویتامین A برای شما مناسب است، در میان بگذارید.


4-زینک

ما هنوز در حال یادگیری این موضوع هستیم که پوست نقش مهمی در سلامت پوستمان دارد. بخشی از نقش آن در آزاد کردن فرم فعال ویتامین A از کبد است. همچنین تحقیقات نشان می دهد روی برای جلوگیری از التهاب در افرادی که اکنه دارند موثر است. مطالعات داشتن سطوح پایینتری از روی را با آکنه شدید مرتبط کرده اند و مطالعات کوچک نشان داده است که آکنه با مکمل روی بهبود می یابد.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


4 Underused Supplements for Acne

www.dermveda.com
..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد