بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

13 غذایی که محتوای پتاسیم آنها بیش از یک موز است

 13 غذایی که محتوای پتاسیم آنها بیش از یک موز است

از نظر بیشتر مردم یکی از بهترین منابع غذایی موز پتاسیم است. پتاسیم در بهبود ارتباط بین اعصاب و عضلات و انتقال مواد مغذی به سلول ها نقش دارد . هر  یک عدد موز به طور متوسط 422 میلی گرم و به عبارتی تنها 9 درصد از 4700 میلی گرم از نیاز روزانه ی شما از پتاسیم را تامین می کند . در ابنجا به 13 ماده غذایی اشاره می کنیم که پتاسیم بیشتری را نسبت به موز برای شما فراهم می کند.

1-سیب زمینی شیرین : یک سیب زمینی متوسط حاوی 542 میلی گرم و 12 درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را فراهم می کند.  هم چنین سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A  می باشد.

2-سیب زمینی سفید :یک عدد سیب زمینی سفید متوسط حاوی 941 میلی گرم پتاسیم است که 20 در صد از نیاز روزانه را به پتاسیم تامین می کند . توصیه می شود پس ازخنک شدن آن را مصرف کنید.

3-سس گوجه فرنگی :728 میلی گرم پتاسیم دارد که 15 درصد از نیاز روزانه شما را فراهم می کند.

4-دو قاشق هندوانه را میل کنید و به میزان 641 میلی گرم، 14 درصد از پتاسیم  مورد نیاز روزانه را دریافت کنید. هندوانه هم چنین  یک منبع عالی از لیکوپن، یک رنگدانه طبیعی گیاهی است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص ارتباط دارد.

5-یک فنجان اسفناج یخ زده را به قارچ سرخ کرده یا ظرف ماکارونی اضافه کنید. در این صورت 540 میلی گرم  وبه عبارتی  11  درصد پتاسیم را دریافت خواهید کرد.

6- یک فنجان چغندر قند پخته شده، 518 میلی گرم، 11 درصد از میزان مصرف شده  پتاسیم را عرضه می کند.

7-احتمالا شما قبلا لوبیای سیاه را برای  دریافت فیبر و پروتئین خود خریداری کرده اید، اما  لوبیا یک منبع پتاسیم عالی می باشد.  یک فنجان از آن بخورید و 739 میلی گرم، 16 درصد  از ماده معدنی پتاسیم را دریافت خواهید کرد.

8-لوبیای سفید ممکن است بهترین منبع پتاسیم در فروشگاه  های مواد غذایی باشد.یک  فنجان یا  یک لیوان از آن حاوی  1189  میلی گرم  پتاسیم است. این یک چهارم مقداری است که شما هر روز نیاز دارید. 1 فنجان از آن همچنین حاوی 20 گرم پروتئین و 13 گرم فیبر است.

9- ماهی کنسرو شده: شما از فواید قلبی در خوردن ماهی های غنی از امگا 3 می توانید استفاده کنید. هر 5 اونس از آن می تواند 487 میلی گرم، 10 درصد نیاز روزانه، پتاسیم داشته باشد.

10- سویا یکی از بزرگترین منابع پروتئین گیاهی در جهان است، اما این تنها مزیت آن نیست . یک فنجان از آن 676 میلی گرم، 14 درصد از نیاز روزانه، از پتاسیم  را نیز تامین می کند.

11- یک فنجان کدو تنبل 582 میلی گرم و به عبارتی 12 درصد از نیاز روزانه ی شما را به پتاسیم تامین  می کند.

12-یک فنجان  چای سوئیسی دارای 961 میلی گرم و 20 درصد نیاز روزانه از پتاسیم است. این سبزی همچنین کلسیم، آهن و ویتامین های A، C و K دارد.

13-ماست ساده، ، دارای  مقدار قابل توجه 573 میلی گرم، 12 درصد نیاز روزانه، پتاسیم در هر فنجان است. علاوه بر این تقریبا نیمی از نیازهای کلسیم روزانه شما را تامین می کند.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


13 Foods That Have More Potassium Than A Banana

www.rodalesorganiclife.com..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد