بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

7 دلیل جالب برای زیاد شدن وزن

 7 دلیل جالب برای زیاد شدن وزن
اگر  ترازوی شما  کنترل وزن ناشی از سبک زندگی سالم شما را منعکس نکند، ممکن است دلیلی پنهانی وجود داشته باشد که شما در حال افزایش وزن هستید. در اینجا به تعدادی از دلایل پنهان افزایش وزن اشاره می کنیم:

1-افزایش وزنی که  شما نمی توانید آن را  کنترل کنید:  عدم تعادل هورمونی ، کمبود ویتامین ها و داروهای تجویزی توسط پزشک می تواند در رسیدن به سرنخ های دلیل افزایش وزن کمک کننده باشد . رابرت جی هدایا، استاد کلینیک روانپزشکی مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون می گوید: "بسیاری از مردم فقط به فکر انتخاب شیوه زندگی مناسب هستند، اما در واقع بدن ما واکنش نشان می دهد به عواملی که ما نمی توانیم آنها را کنترل کنیم."

2- افسردگی و مصرف قرص برای درمان آن در افزایش وزن دخیل می باشد. هم چنین افسردگی بدون مصرف قرص نیز در این امر نقش دارد به این دلیل که این افراد تمایل بیشتری به فعالیت فیزیکی کمتر و  مصرف غذا هایی با چربی و کالری بالا دارند.

3- مصرف قرص هایی از جمله قرص های پیشگیری  از بارداری ، هورمون درمانی مانند مصرف استروژن ، دارو های بتا بلاکر برای بیماری های قلبی و فشارخون بالا ، داروهای درمان سرطان پستان مانند تاموکسیفن می تواند منجر به افزایش وزن شود.

3-مسائل گوارشی  از جمله تحرکات روده ای : دکتر هدایا می گوید: "در حالت ایده آل، شما  غذا می خورید، و یک ساعت یا بیشتر بعد از آن ، شما یک حرکت روده دارید." حرکات روده ای نامنظم ، کم آبی بدن ، مصرف دارو و فیبر پایین در غذا از طریق تاثیر در حرکات روده میتواند منجر به اضافه وزن ناشی از پرخوری شما شود.

4-کمبود منیزیم، آهن یا  کمبود ویتامین D می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به خطر بیندازد، میزان انرژی شما را کاهش دهد یا متابولیسم  بدن را به گونه ای تغییر دهد که گام های سالم و سبک زندگی را سخت تر کند.

5-افزایش سن در کاهش سرعت متابولیسم بدن نقش دارد با  مصرف غذا های کم کالری و ورزش کردن میتوان از اضافه وزن در سنین پیری جلوگیری کرد.

6-شرایط اسکتی – عضلانی مانند استئوآرتریت و درد زانو از طریق کاهش فعالیت میتواند موجب افزایش وزن شما شود.

7-سندرم کوشینگ : افزایش وزن همراه با فشار خون بالا، پوکی استخوان و تغییرات در کیفیت پوست از جمله علائم کششی بنفش یا نقره ای  بر روی شکم و گونه های قرمز، می تواند نشانه ای از این بیماری  باشد که  طی آن بدن شما مواد مغذی را فرآوری نمی کند. دکتر ویتلین می گوید: "سندرم کوشینگ بسیار نادر است"، اما یکی از علائم هشدار دهنده این است که توزیع چربی شما بیشتر در قسمت  های مرکزی بدن شما است، و بازوها و پاهای شما به نظر لاغرتر میرسد.





منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

7 Weird Reasons You're Gaining Weight..

www.prevention.com

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد