بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

یافته هایی جدید در مورد ویتامین C

در مطالعه ای که به تازگی توسط محققانی از نیوزلند انجام شد، ارزیابی کاملی بر وضعیت سلامتی و غذایی تعداد زیادی از افراد میانسال انجام شد.

در این مطالعه غلظت ویتامین C در پلاسمای افراد در حالت ناشتا و مصرف ویتامین C از طریق رژیم غذایی در بزرگسالانی که در محدوده سنی 50 سال قرار داشتند اندازه گیری شد.

نتایج بدست آمده نشان داد میانگین غلظت ویتامین C در پلاسمای این افراد 44/2 میکرومول بر لیتر است. بر این اساس مشخص شد که 62 درصد از افراد بررسی شده دارای سطح ناکافی از ویتامین C در پلاسمای خود هستند (کمتر از 50 میکرومول بر لیتر)، 13 درصد از آنها دارای کمبود ویتامین C (کمتر از 23 میکرومول بر لیتر) و 2/4 درصد از افراد نیز داری کمبود شدید ویتامین C بودند (کمتر از 11 میکرومول بر لیتر).

همچنین نتایج نشان داد که مردان میانگین غلظت ویتامین C کمتری نسبت به زنان دارند و درصد کمبود ویتامین C و سطح ناکافی آن در آنها بیشتر است.

بررسی های این گروه نشان داد که شیوع کمبود ویتامین C در افرادی که وضعیت اقتصادی-اجتماعی ضعیف تری دارند و نیز افرادی که به تازگی سیگاری شده اند بیشتر است.

بزرگسالانی که سطح بالاتری از ویتامین C داشتند دارای وزن، MBI و دور کمر کمتر بودند. همچنین وضعیت پارامترهای متابولیکی از جمله  HbA1c، انسولین و تری گلیسرید، که همگی جزء فاکتورهای خطرناک دیابت نوع 2 هستند، در آنها بهتر بود.

گذشته از این، مشخص شد سطوح پایینی از اختلالات ملایم شناختی در افرادی که بالاترین غلظت ویتامین C در پلاسما داشتند مشاهده می شود.

این یافته های جدید نشان می دهد وضعیت ویتامین C در پلاسمای افراد ارتباط شدیدی با نشانگرهای متابولیکی و عملکرد شناختی در میانسالان دارد.

نتایج این مطالعه در تاریخ 3 آگوست 2017 در مجله Nutrients به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Vitamin C Status Correlates with Markers of Metabolic and Cognitive Health in 50-Year-Olds: Findings of the CHALICE Cohort Study

Nutrients 2017, 9(8), 831; doi:10.3390/nu9080831, Published: 3 August 2017

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد