بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کاربرد داروهای گیاهی برای درمان ناباروری

برای سالهای متمادی است که بسیاری از افراد از داروهای گیاهی برای درمان اختلالات ناباروری استفاده می کنند. گیاهان و داروهای گیاهی مشخصی وجود دارد که تحقیقات نشان داده اند عصاره استخراج شده آنها می تواند تاثیرات مثبتی بر عملکرد اندام های تناسلی، سیستم هورمونی و رضایت جنسی در مردان و زنان داشته باشد.

برخی از این گیاهان می توانند به تحرک بیشتر اسپرم کمک کنند. برخی از آنها نیز می توانند مشکلاتی از قبیل عدم تعادل هورمونی، قاعدگی نامنظم، اختلالات نعوظ و مشکلات مرتبط با تحریک اسپرم را حل کنند.

با توجه به توسعه روزافزون استفاده از این گیاهان، میزان دانش و بینش افراد در مورد کارایی گیاهان دارویی در درمان ناباروری می تواند موضوعی بسیار مهم باشد.

با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، در مطالعه ای که توسط محققی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، بینش زنان در مورد درمان ناباروری توسط گیاهان دارویی مورد بررسی قرار گرفت.

برای جمع آوری داده ها، 65 زن در سنین 31-76 سالگی در شهر نیشابور بطور حضوری مصاحبه شدند تا میزان دانش و باور آنها در مورد این موضع ارزیابی شود.

براساس نتایج این تحقیق مشخص شد که گیاهان دارویی به شکل های مختلفی همچون گوارشی، تنفسی و تماسی برای درمان اختلالات باروری مورد استفاده قرار گرفته است. مشارکت کنندگان این داروهای گیاهی را برای اختلالات مختلفی چون خشکی واژن، سردی رحم، قوی تر کردن اسپرم، متورم کردن رحم، و سفت شدن عضلات زنان استفاده کرده بودند.

همچنین بررسی انجام شده در این مطالعه نشان داد بینش افراد در مورد مصرف داروهای گیاهی در درمان باروری بسیار متفاوت و گسترده است و نیز افراد با اهداف بسیار گسترده ای آنها را مصرف می کنند. بر این اساس به نظر می رسد انجام آموزش های درست و اطلاع رسانی دقیق برای بیشتر کردن دانش زنان در مورد تاثیرات مکمل های گیاهی بر اختلالت ناباروری امری ضروری است و می تواند در پیشرفت درمان این اختلالات سودمند باشد.

این مطالعه در سومین کنگره بین المللی باروری ارائه شده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Explaining women’s beliefs about infertility treatment with herbal medicines: a qualitative study



J Reprod Infertil


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد