مصرف بادام ها می تواند خطرات بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد

تحقیقاتی که از طریق مطالعات بالینی انجام شده است نشان داده اند که بادام ها می توانند بطور موثری برخی خطرات بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان کره ای انجام شد تاثیر مصرف بادام ها به عنوان یک خوراک مختصر در بین رژیم غذایی معمول کره ای بر روی خطرات قلبی عروقی ارزیابی شد.

در این مطالعه 84  فرد چاق یا دارای اضافه وزن روزانه 56 میلی گرم از بادام ها را به مدت 4 هفته مصرف کردند.

میانگین روزانه درصد مصرف انرژی در ابتدای مطالعات در این افراد از طریق مصرف کربوهیدرات ها، چربی و پروتئین به ترتیب 64/8، 21/3 و 14/9 درصد بود. افزایش 56 میلی گرم بادام به رژیم غذایی روزانه آنها باعث کاهش انرژی تولیدی از طریق کربوهیدراتها به 55 درصد و افزایش انرژی حاصل از چربی به 32 درصد شد در حالی که انرژی حاصل از پروتئین تقریبا ثابت ماند (14/7 درصد).

علاوه بر این مصرف بادام ها توانست سطح آلفاتوکوفرول (ویتامین E) را نسبت به ابتدای مطالعه و در مقایسه با گروه کنترل به مقدار 8/5 درصد افزایش دهد.

علاوه بر پارامترهای فوق مصرف بادام ها توسط این افراد منجر به افزایش MUFA، PUFA، میزان فیبر مصرفی و کاهش درصد مصرف انرژی از طریق کربوهیدراتها شد.

این تاثیرات نشان می دهد که مصرف بادام ها می تواند به سلامتی افراد چاق کمک کرده و وضعیت تغذیه ای آنها را بهبود بخشد. این قضیه می تواند آنها را تا حد زیادی از خطرات بیماری های قلبی عروقی به دور نگه دارد.

نتایج این تحقیق در تاریخ 10 جولای 2017 در مجله European Journal of Nutrition به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

The effect of almonds on vitamin E status and cardiovascular risk factors in Korean adults: a randomized clinical trial

European Journal of Nutrition, First Online: 10 July 2017

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : بادام قلب رژیم غذایی چاقی

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟