بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

همه چیز درباره ضد چروک ها

1.  چروکهای دینامیک که وابسته به حرکت عضله هستند مثل خطوط خنده، اخم و دور چشم که به خطوط بیانی معروف هستند.

2. چروکهای استاتیک که به حرکت عضله وابسته نبوده و ثابت هستند.

بنابراین ضد چروکهای موضعی باید بتوانند تا حدودی بر هر دو نوع چروک موثر باشند. ضد چروکها به چند دسته تقسیم می شوند.

• لایه بردارها مثل PHA, AHA و رتینول: این ترکیبات با لایه برداری به رفع چروکهای ظریف کمک می‌کنند و از طرفی با تحریک فیبروبلاستها ،‌ساخت کلاژن و الاستین را بیشتر می کنند و سبب سفتی و جوانی پوست می شوند.

• ترکیبات محرک کلاژن سازی مثل پیش ساز کلاژن3(کوهرنس) یا عصارۀ های گیاهی سرشار از فلاوونوئیدها و تانوئیدها مثل عصاره های گیاهی عشقه،‌ دم اسب و الکمیلا (دری دی یم) که با تحریک کلاژن سازی سبب رفع افتادگی و پیشگیری از بروز چروکهای بیشتر می شوند.

• ترکیبات شبه بوتاکس که با Relax کردن عضله مانع از انقباضات ناخواسته ماهیچه ها و در نتیجه رفع چروکهای دینامیک و خطوط بیانی می شوند نظیر  Argireline)اکس کلوسو)

• ترکیبات شبه هورمونی که جایگزین هورمون استروژن هستند. چون یکی از عواملی که سبب تحریک کلاژن سازی در خانم ها می شود هورمون استروژن است با نزدیکی به دوران یائسگی و کاهش هورمون استروژن، پوست ناگهان دچار افتادگی می شود. و این مشکل را فقط می توان با ترکیبات شبه هورمونی موضعی تا حدودی بر طرف کرد. این ترکیبات شبه هورمونی از منابع مختلفی به دست می آیند از جمله عصارۀ صدف دریایی مثل سیتوناکر SP (ارکسکین پلاس )و یا عصاره های گیاهی مثل استروفلاوون (ایزووال)


در این مجموعه باید ترکیبات حجم دهنده و لیفت کننده را نیز در نظر گرفت که عبارتند از :

• کامیفرولین : رزینی که از گیاه کامیفورا به دست می آید و سبب بازسازی چربی هیپودرم می شود و بنابراین افتادگی پوست ناشی از کاهش حجم توده چربی را بر طرف کرده و به موضع مثلا˝صورت حجم می دهد (لیپوفیلینگ.(

• عصاره خالص مخمر : که با افزایش اتصالات بین درم و اپیدرم سبب لیفتینگ پوست می شود.

• ماتریکسیل: جایگزین رتینول و ویتامین C در کسانی که به سایر ضد چروکهای رایج حساس هستند و محرک ساخت کلاژن(آلفا کا ام پوست حساس(همانطور که گفته شد برای مبارزه با چروک باید با خشکی و رادیکالهای آزاد هم مبازره کرد. به همین دلیل اغلب  ضد چروکها خاصیت مرطوب کنندگی هم دارند و عوامل مرطوب کننده‌ای مثل اسید هیالورونیک یا Genistein  هم به آنها اضافه شده است و برای این که بتوانند رادیکالهای آزاد را هم مهار کنند حاوی آنتی اکسیدانهایی نظیر ویتامین های A, C, E و عصارۀ چای سبز و یا عوامل آنتیاکسیدان دیگر هم هستند.

**************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از وبسایت پوبر 

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد