بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

5 نکته مهم در مورد مکمل غذایی مورد نیاز بدن

5 نکته مهم در مورد مکمل غذایی مورد نیاز بدن

برخی مکمل های غذایی در سوخت و ساز چربی بدن و کاهش وزن به شما کمک می نمایند. شما در صورت آموزش صحیح درباره مصرف منظم مکمل و رژیم غذایی مناسب می توانید به کاهش وزن دلخواه برسید. بنابراین، باید اساسا تمرکزتان را بر روی برنامه آموزشی کاهش وزن و رژیم غذایی صحیح معطوف نمایید. لازم به ذکر است که قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی باید به پزشک مراجعه نمایید.

نقش مکمل های غذایی در کاهش وزن:
1 – کمک به مصرف چربی ذخیره شده در بدن و سوخت و سوز مورد نیاز بدن
2 – افزایش حساسیت به انسولین
3 – افزایش ترکیب پروتئین
4 – محافظت از سطوح هورمون بهینه برای کاهش وزن

نکته 1: مصرف مناسب چربی های امگا 3
چربی امگا 3 را می توان به طور طبیعی در ماهی و گوشت و نیز در مکمل های غذایی یافت. مکمل روغن ماهی با کیفیت به مصرف  امگا 3 مورد نیاز بدنتان به شما کمک می نماید. چربی های امگا 3 بسیار مهم می باشند. زیرا سلول های بدن متشکل از دو لایه چربی می باشند. این لایه ها بر روی نحوه متابولیسم بدن تاثیر می گذارند. اگر لایه های سلول حاوی چربی های امگا 3 باشد، شدیدا نسبت به انسولین حساس خواهند شد. سرانجام، آن ها مصرف انرژی و سوخت و ساز چربی را بهبود می بخشند.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد مکمل های حاوی چربی امگا 3 می تواند به طور حائز اهمیت توده  عضلانی را بزرگ کرده و همزمان از چربی بدن بکاهد. روغن ماهی امگا 3 با کاهش کورتیزول بر نسبت  تستوسترون به کورتیزول نیز افزوده و آن را بالا می برد.

نکته 2: مصرف زیاد باکتری های پروبیوتیک:
باکتری پروبیوتیک به هضم کمک کرده و سلامت معده ای-روده ای را تضمین می نماید. روده سالم در کاهش چربی نقش موثری داشته، به شما حس بهتری داده و بر انرژی شما می افزاید.

نکته 3: مصرف بهینه پروتئین:
مصرف بهینه پروتئین سالم در کاهش وزن بدن حائز اهمیت است، زیرا پروتئین باعث کاهش گرسنگی شده و در صورت مصرف صحیح در عضله سازی و بافت به بدن کمک می نماید.

تحقیقات نشان می دهد مصرف دوز بالای پروتئین برای چند دفعه در روز با کاهش درصد چربی بدن در ارتباط است. پروتئین مرغوب ضروری است، زیرا با مصرف پروتئین مناسب مقدار زیادی از کالری بدنتان کم شده و به شما این امکان را می دهد تا به وزن دلخواه تان برسید.

نکته 4: مصرف مطلوب منیزیم، زینک (روی) و ویتامین D:
مصرف مواد مغذی منیزیم، زینک و ویتامین D برای کاهش وزن و متابولیسم بدن بسیار مهم است. مقدار ویتامین D کافی در بدن باعث افزایش سوخت و سوز چربی شده اما همزمان از تولید آنزیم هایی که باعث ذخیره چربی در بدن می شود جلوگیری می نماید.

منیزیم  نیز این امکان را به گیرنده سلولی می دهد تا در برابر انسولین حساس شده و به طور معکوس بر روی چربی بدن تاثیر گذارد. در صورت مصرف منیزیم بیشتر شما لاغر تر خواهید شد. فواید واقعی افزایش سطوح منیزیم عبارت اند از: افزایش توان فیزیکی، بهبود خواب و سلامت قلبی-عروقی.

زینک (روی) نقش مهم و اولیه ای در سلامت انسولین ایفا می نماید. علت این امر افزایش تولید آنزیم هایی است که از سلول ها محافظت کرده، موجب کاهش سموم بدن و بهبود عملکرد متابولیکی می گردد. کمبود زینک می تواند مشکلات و اختلالات زیادی به همراه داشته باشد، از جمله کاهش عملکرد مغز، سرطان و بیماری قلبی.  

نکته 5: محافظت از رفع مسمویت و سمزدایی بدن از طریق ویتامین های B و فولات
در صورت مصرف کافی ویتامین های B می توانید چربی بدنتان را بسوزانید. علی رغم اینکه مواد مغذی چربی سوز زیادی وجود دارد از جمله کارنیتین، تورین، آلفا لیپوئیک اسید، چای سبز، قهوه و ...، در صورت عدم مصرف کافی ویتامین B؛ هیچ یک از این مواد موثر نخواهد بود.

ویتامین های B به رفع سموم زیست محیطی و هورمون های اضافی مثل استروژن کمک می نمایند. ویتامین B6 برای متابولیسم پروتئین، مصرف گلیکوژن‌ ماهیچه و تبدیل آن به انرژی و متابولیسم هورمون هایی مثل کورتیزول موثر است. تحقیقات حاکی از آن است مواد مغذی مثل چای سبز، منیزیم و آلفا لیپوئیک اسید به همراه ویتامین های B به سوخت چربی کمک کرده و در کاهش وزن شما نقش مهمی ایفا می نماید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Lose Weight for Summer: Top Five Supplementation Tips for Optimal Body Composition
By Poliquin Editorial Staff, Published in: 4/26/2012..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد