بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین کمبود روی و سرطان مری

ارتباط بین کمبود روی و سرطان مری
سرطان مری (به انگلیسی: Esophageal cancer) نوعی سرطان است که در لوله غذایی ایجاد می ‌شود. این لوله غذایی که مری نام دارد، بین گلو و معده قرار می ‌گیرد.

علائم این بیماری شامل سختی در بلعیدن و کاهش وزن می باشد. از نشانه ‌های دیگرِ این بیماری می ‌توان به درد هنگام بلعیدن، گرفتگی صدا، گره‌ های لنفاوی متورم شده، (ایجاد غده) اطراف استخوان ترقوه، سرفه خشک و احتمالاً سرفه کردن یا استفراغ خون اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۲، بیماری سرطان مری هشتمین سرطان در دنیا از نظر بیشترین تعداد وقوع بوده که در طول آن سال ۴۵۶ هزار نمونه جدید مشاهده شد. این بیماری منجر به ۴۰۰ هزار مرگ شد که این عدد در سال ۱۹۹۰، ۳۴۵ هزار مرگ بود.

 نرخ این بیماری در کشورهای مختلف متفاوت است، اما نیمی از تمامی موارد در چین روی می ‌دهد. وقوع این بیماری در مردان سه برابر زنان است.

تحقیقات جدید نشان می دهد کمبود روی در بدن یک عامل بسیار کلیدی و خطرناک برای شیوع و پیشرفت سرطان مری بوده و پیشرفت آن را از جنبه های مختلف از جمله  تغییر بیان ژن های کد گذاری و ژن های غیر کدینگ تحت تاثیر قرار می دهد.

از سوی دیگر، کمبود یونهای روی در بدن می تواند پایداری پروتئین متصل شونده به روی (zinc finger protein) را تحت تاثیر قرار دهد. تنظیم نبودن فعالیت پروتئین متصل شونده به روی و RNA های مربوط به آن نقش بسیار مهمی در پیشرفت سرطان مری دارد.

محققان در مطالعات جدید خود سعی دارند ارتباط دقیق و مولکولی بین کمبود روی و سرطان مری را ارزیابی کرده و از این طریق روش ها و راهکارهای جدیدی برای تشخیص زودهنگام و درمان هدفمند سرطان فوق ارائه کنند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Progress in the molecular relationship between zinc deficiency and esophageal cancer

Tumor, Vol 37, No 11 (2017), DOI:10.3781/j.issn.1000-7431.2017.55.227...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد