بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین ها و افزایش باروری

ویتامین ها و افزایش باروری
آیا تلاش زیادی برای باردار شدن داشته و دوره زمانی سختی را گذرانده اید؟آیا  هر ماه امید به از دست دادن دوره خود هستید؟ بسیاری از موارد معمول پزشکی و غیر پزشکی ممکن است علت ناباروری باشند. استفاده از روش های مبتنی بر گیاهان دارویی برای درمان ناباروری بسیار رواج دارد. اما شاید سلامت زن، اولین و مهمترین راه برای تخمک گذاری است.

عوامل بسیاری در کسب سلامتی مورد نظر موثر است مانند رژیم سالم، ورزش منظم، خواب خوب و مدیریت کامل مواد مغذی مورد نیاز بدن. هنگامی که به تغذیه می پردازیم، یک رژیم غذایی کامل و بدون مسمومیت مهم است (به عنوان مثال، غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید).

با این حال، بعضی از ویتامین ها باید از طریق مکمل تامین شوند، زیرا اکثر افراد (حتی مصرف کنندگان سالم) از طریق رژیم غذایی به اندازه کافی آنها را مصرف نمی کنند. یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان داد که زنانی که مولتی ویتامین مصرف کردند  احتمال بیشتری داشتند که باردار شوند و باردار بمانند. دانشمندان معتقدند داشتن اطلاعات در مورد چند نوع ویتامین برای زنانی که قصد باردار شدن دارند ضروری است.

کمبود ویتامین D با ناباروری مرتبط است. تحقیقات اخیر نشان می دهد زنان مصرف کننده ویتامین D کافی برای باردار شدن (و تولید جنین های با کیفیت بالا) شانسشان بیشتر از کسانی است که از این ویتامین ضروری به اندازه کافی مصرف نمی کنند.

یکی دیگر از ویتامین هایی که در هنگام تلاش برای بارداری مهم است، اسید فولیک است. این ویتامین B برای رشد لوله های عصبی جنین ضروری است. زنانی که در حین بارداری کمبود این ویتامین را دارند در معرض خطر بیشتری از نقص های زایمان مانند اسپینا بیفیدا در نوزادان خود هستند.

بسیاری از مولتی ویتامین های معمول و ویتامین های بارداری حاوی مقادیر قابل توجهی از این ماده مغذی ضروری هستند.

هنگام تلاش برای بارداری، مهم است که عملکرد تیروئید بهینه باشد. تیروئید غده ای است که متابولیسم را تنظیم می کند و اگر به درستی عمل نکند، علت شایع ناباروری است. هنگامی که بحث ویتامین ها پیش می آید، ید نقش مهمی در عملکرد تیروئید ایفا می کند. بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی ید هستند به علت محتوای نمک یددار زیاد استفاده شده در فرآوری آنها.

در سراسر جهان، کمبود ید یک مشکل عمده است و علت مهمی برای سقط جنین و نقایص مادرزادی است.

ویتامین دیگری که در تخمک گذاری، بارداری و دوره پس از زایمان مهم است آهن است. قاعدگی منظم، بارداری و شیردهی همگی به ذخیره آهن وابسته است. ضروری است که آهن به ویتامین C برای جذب مناسب متصل شود.

بنابراین هنگام تلاش برای باردار شدن، ویتامین های مهم برای باروری را مرور کنید.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Vitamins for Fertility: Are you having trouble getting pregnant because of a vitamin deficiency?

www.vousvitamin.com, By Drs. Arielle Levitan and Romy Block, 21 September, 2014.

https://www.vousvitamin.com/could-you-be-having-trouble-getting-pregnant-because-of-a-vitamin-deficiency-vitamins-for-fertility..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد