بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

13 ماده غذایی موثر برای مبارزه با استرس

 13 ماده غذایی موثر برای مبارزه با استرس
برخی از افراد اعتقاد دارند تمام غذاها آرامش بخش هستند و استرس را کم می کنند! اینها افرادی هستند که با پرخوری بر استرس غلبه می کنند. اما برخی مواد غذایی وجود دارند که واقعا بر کاهش استرس تاثیر می گذارند و بهتر است در حین افزایش استرس مصرف شوند. این مواد غذایی عبارتند از:

1-مارچوبه

مارچوبه حاوی مقدار زیادی فولات است که می تواند به شما آرامش دهد.

2-آووکادو

آووکادو حاوی گلوتاتیون است، ماده ای که بطور ویژه جذب چربی هایی که باعث استرس اکسیداتیو می شوند را در روده مختل می کند. آووکادو همچنین محتوای لوتئین، بتاکاروتن، ویتامین E و فولات بیشتری از سایر میوه ها دارد.

3-بری ها

بلوبری حاوی بالاترین مقدار یک آنتی اکسیدان موسوم به آنتوسیانین است. آنتوسیانین تاثیرات جالبی بر روی تمام جنبه های سلامتی از جمله فعالیت شناختی دارد. سایر انواع بری ها همچون توت فرنگی، تمشک و بلک بری نیز محتوای ویتامین C فراوانی دارند که در مبارزه با استرس مفید هستند.

4-بادام هندی

بادام هندی منبع بسیار خوبی برای زینک است. براساس تحقیقات کمبود روی با افسردگی و اضطراب در ارتباط است.

5-چای بابونه

چای بابونه یکی از بهترین تجویزات برای کسب آرامش قبل از خواب است.

6-کاکائو یا شکلات

مصرف کاکائو تاثیر خوبی بر خلق و خوی دارد.

7-سیر

سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی بی نظیری است. از آنجایی که استرس سیستم ایمنی را ضعیف می کند، مصرف سیر به جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری ها در حین استرس کمک می کند.

8-گوشت گاو

گوشت گاوی که از علف تغذیه کرده است خواص بسیار بهتری نسبت به سایر گوشت ها دارد. این گوشت ها حاوی ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن بیشتری است.

9-چای سبز

در حالی که چای معمولی حاوی کافئین است، چای سبز حاوی آمینواسیدی به نام تیانین است. تحقیقات نشان می دهد چای سبز علاوه بر اثرات محافظتی، آرامش و عملکرد ذهنی را افزایش می دهد.

10-جوی دوسر

جوی دوسر باعث می شود مغز شما سروتونین تولید کند. سروتونین علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی باعث غلبه بر استرس می شود.

11-مرکبات

مرکبات نیز یک منبع خوب برای ویتامین C است که برای غلبه بر استرس موثر است.

12-صدف خوراکی

برخی تصور می کنند صدف ها فقط یک افزایش دهنده میل جنسی هستند در حالی که آنها منبع بسیار خوبی برای روی هستند.

13-گردو

گردو حاوی الفالینولنیک اسید، یک اسید چرب امگا-3 مهم است که می تواند به از دست رفتن حافظه کمک کند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

13 Foods That Fight Stress

www.prevention.com, by Keri Glassman, MS, RD, CDN May 22, 2014.

https://www.prevention.com/mind-body/emotional-health/13-healthy-foods-that-reduce-stress-and-depression..



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

معرفی چند ماده غذایی برای مبارزه با چاقی مشاهده
معرفی چند ماده غذایی برای مبارزه با چاقی