بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

اهمیت ریزمغذی ها در چرخه های مختلف زندگی

 اهمیت ریزمغذی ها در چرخه های مختلف زندگی
درشت مغذی ها (Macronutrients) که شامل چربی، پروتئین و کربوهیدراتها هستند، انرژی و مواد ضروری مورد نیاز بدن را تامین می کنند تا بدن عملکرد کلی خود را پیش برده و ترکیب کلی آن شکل گیرد.

از سوی دیگر ریزمغذی ها (Micronutrients) برای بدن مورد نیاز هستند تا فرایند های فوق بطور پیوسته انجام گرفته و چرخه های سوخت و ساز مکررا شروع شده و کامل شود.

بنابراین نیاز به ریزمغذی ها با توجه به نیازهای منحصر برای هر فرد که به شرایط متابولیکی متفاوت هر فرد در چرخه زندگی او وابسته است، متفاوت خواهد بود.

در طول 1000 روز اول زندگی یعنی از حاملگی مادر تا انتهای سال دوم زندگی، نیاز به ریزمغذی ها بسیار زیاد است. در این دوران زندگی اگر منابع تامین کننده ریزمغذی ها کافی نباشند منجر به اختلالات فیزیکی شده و تکامل شناختی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

بویژه ریزمغذی های آهن، ید، ویتامین D و فولات مواردی هستند که برای این دوران بسیار اهمیت دارند و منابع تامین کننده آنها حتما باید کافی باشد.

با توجه به این موضوع که علائم بالینی کمبود ریزمغذی ها دیرتر نمود پیدا می کنند در حالی که منابع ناکافی برای یک یا چند مورد از این ریزمغذی ها می تواند منجر به اختلالات جدی برای سلامتی شود، اصطلاح "گرسنگی پنهان" توسط محققان برای چنین حالتی انتخاب شده است.

با توجه به اهمیت دوران بارداری و دوران اولیه نوزادی، موضوع گرسنگی پنهان امروز به یک معضل جهانی تبدیل شده است و بیش از 2 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

با توجه به این نگرانی، بیشتر تحقیقات در مورد اهمیت ریزمغذی ها بر روی این دوران متمرکز شده است. اما نکته مهم این است که مصرف کافی ریزمغذی ها در سایر دوران چرخه زندگی نیز اهمیت خاص خود را دارد. در این زمینه باید به شکل ویژه به این موضوع توجه شود که هر فرد دقیقا در هر دوره زندگی خود به چه ریز مغذی هایی بیشتر نیاز دارد.

این موارد با توجه به وضعیت جسمانی هر فرد باید تعیین شود. به عنوان مثال نیازهای یک زن باردار با یک ورزشکار، یک فرد در رژیم، یک نوجوان و یک سالمند متفاوت است.

محققان اخیرا در مطالعه ای جالب نیازهای هر کدام از افراد فوق به انواع ریزمغذی ها را مرور کردند و بخوبی مشخص کرده اند که هر کدام چه نوع ریزمغذی هایی نیاز دارند.

این مطالعه در تاریخ 27 مارس 2018 در مجله NFS Journal منتشر شده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Micronutrients in the life cycle: Requirements and sufficient supply

NFS Journal, Available online 27 March 2018, In Press, Accepted Manuscript

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352364617300846..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد