بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیر ویتامین D بر اگزما

تاثیر ویتامین D بر اگزما
ویتامین D یکی از مهمترین مواد مغذی برای سلامتی استخوان است، اما آیا می دانستید که این ویتامین بر سیستم ایمنی بدن نیز تأثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان داده است که ویتامین D ممکن است از بدن در برابر آلرژی ها محافظت کند. افرادی که سطح ویتامین D خون کمی دارند، دارای نرخ بالاتری از آسم، آلرژی غذایی و اگزما، و نیز میزان بالای باکتری های استافیلوکوک اورئوس در پوست و داخل بینی هستند.

ویتامین D به عنوان "ویتامین سان شاین" نیز شناخته شده است، زیرا نور باعث تولید آن می شود. یک روش درمانی معمول برای اگزمای شدید استفاده کنترل شده از نور ماوراء بنفش است. این یک روش شناخته شده با عنوان فتوتراپی است که در آن ویتامین D را به شکل فعال آن تبدیل می کنند.

 در مطالعه ای که در مغولستان انجام شد، کودکان مبتلا به اگزما در معرض آب و هوای سرد، در طی تغییر فصل پاییز به زمستان، قرار گرفتند. گروهی از کودکان که مکمل های ویتامین D دریافت می کردند، به طور متوسط بهبود 29 درصدی علائم اگزما را نشان دادند. در حالی که کودکان مصرف کننده دارونما 16 درصد بهبود یافتند. محققان پیش بینی می کنند کمبود ویتامین D ممکن است توضیح دهد که چرا اگزما در ماه های زمستان، هنگامی که افراد کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، بدتر می شود.

جالب توجه است که تحقیقات نشان می دهد  مادران بارداری که محصولات لبنی، کلسیم و ویتامین D بیشتری را در دوران بارداری مصرف می کنند، ممکن است به محافظت از کودکان خود در برابر اختلالات آلرژیک مانند اگزما و آسم کمک کنند.  ویتامین D همچنین می تواند نقش مهمی در بازگرداندن عدم تعادل میکروبیوم در روده برای افراد مبتلا به اگزما سودمند باشد. این نتایج نشان می دهد که ویتامین D ممکن است از پیشرفت اگزما جلوگیری کند؛ با این حال، مطالعات بیشتری برای درک بهتر ارتباط بین ویتامین D و اگزما مورد نیاز است.

چندین مطالعه بالینی نیز نشان داده است که افراد مبتلا به اگزما که از مکمل های ویتامین D استفاده می کنند احتمال بیشتری برای بهبود علائم طولانی مدت و کوتاه مدت خود دارند. مطالعات دیگر نشان داد که سطح ویتامین D کم با شدت اگزما در ارتباط است، اما تنها در افرادی که آلرژی غذایی و یا محیط زیستی داشتند. برخی از محققان نیز دریافتند که بزرگسالان و کودکان مبتلا به اگزما احتمال بیشتری دارد که سطح ویتامین D خونشان کاهش یابد، که این قضیه نیز به علائم شدید اگزما مربوط می شود. به طور کلی، به نظر می رسد سطح پایین ویتامین D ممکن است با اگزما همراه باشد، اما هنوز مشخص نیست که آیا میزان ویتامین D پایین تر منجر به شدیدتر شدن اگزما است؟

بنابراین اگر می خواهید ویتامین D را برای درمان اگزما استفاده کنید قبل از آن باید با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:
Source & Reference


The Evidence for Vitamin D in Eczema

www.dermveda.com

https://www.dermveda.com/learn/nutrition/vitamins-and-supplements/the-evidence-for-vitamin-d-in-eczema..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور
مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد