بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا مصرف زیاد فولیک اسید با خطر ابتلا به اوتیسم در ارتباط است؟

آیا مصرف زیاد فولیک اسید با خطر ابتلا به اوتیسم در ارتباط است؟
اوتیسم یا درخودماندگی (به انگلیسی: Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می ‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌ کند و علّت اصلی آن نا شناخته ‌است. این اختلال در پسران شایع ‌تر از دختران است.

وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت ‌های ارتباطی تأثیر می‌ گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت ‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.

این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می ‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ ‌های غیرمعمول به افراد، دل ‌بستگی به اشیا یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می ‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت ‌های غیرمعمول دیده شود. هسته  مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.

از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می ‌دانند. نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که چاق یا دیابتی هستند، در صورتی که باردار شوند، بیش از مادران سالم با احتمال تولد نوزاد اوتیسمی روبرو خواهند بود.

محققان همواره به دنبال راهکارهای کم کردن خطرات ابتلا به اوتیسم هستند.

فولات یک ریزمغذی مهم برای فرآیندهای متابولیک و رشد عصبی است. تامین سطح کافی آن برای زنان باردار از طریق مکمل یا غذاهای حاوی دانه ها که غنی از اسید فولیک مصنوعی است، برای جلوگیری از نقص لوله عصبی، به عنوان یکی از راهکارهای تامین سلامت عمومی در حال انجام است.

با این حال، به دلیل اینکه زنان توصیه می شوند که مولتی ویتامین های حاوی فولیک اسید قبل و بعد از بارداری استفاده کنند، مصرف مکمل همراه با فولات های خوراکی حاصل از رژیم غذایی موجب بالا رفتن سطح سرمی فولات و نرخ جمعیت مبتلا به آن می شود.

این قضیه باعث افزایش نگرانی در مورد اثرات مخرب فولیک اسید بالای سرم شده است، از جمله افزایش خطر ابتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD).

برخی مطالعات جدید اثرات محافظتی غنی سازی مواد غذایی با فولیک اسید  را در مقابل ASD گزارش کرده اند، اما بعضی دیگر نتیجه گرفته اند که با غنی سازی  افزایش خطر ابتلا به ASD و دیگر پیامدهای رشد منفی نوروپاتولوژی وجود دارد.

این موضوع منجر به نگرانی های زیادی شده و سوالات بیشماری را در مورد سطح بالای فولیک اسید غیرقابل متابولیز در سرم ایجاد کرده است.

در مطالعه ای که اخیرا محققان امریکایی انجام داده اند دلایلی را که نشان می دهند مصرف بیش از حد فولیک اسید یک نگرانی است بررسی کرده اند. آنها همچنین توجه خاصی به تاثیرات مصرف فولیک اسید بر اختلال اوتیسم داشتند.

براساس شواهدی که این گروه از مطالعات خود بدست آوردند نتیجه گرفتند که در مورد مصرف بیش از حد مجاز فولیک اسید باید احتیاط شود و پیشگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

نتایج این تحقیق در تاریخ 10 نوامبر 2017 در مجله Brain Sciences به چاپ رسیده است.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:
Source & Reference


Is High Folic Acid Intake a Risk Factor for Autism?—A Review

Brain Sciences 2017, 7(11), 149; doi:10.3390/brainsci7110149, Published: 10 November 2017.

http://www.mdpi.com/2076-3425/7/11/149/htm..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد