ویتامین D بدن خود را افزایش دهید

مطالعات جدید حاکی از آن است که مواد غذایی حاوی ویتامین D و 15 دقیقه پیاده‌روی در بعدازظهر که شدت آفتاب ضعیف‌تر است، مهم‌ترین منابع تامین ویتامینDموردنیاز بدن است.

نور خورشید مهم‌ترین منبع ویتامینD به‌شمار می‌آید و تابستان زمان مناسبی برای دریافت این ویتامین است زیرا نه تنها در زمستان شدت اشعه خورشید کافی نیست بلکه افراد بیشتر اوقات خود را در فضای بسته سپری می‌کنند و از نور خورشید محروم هستند.

اکنون سوال مطرح شده این است که چگونه با وجود محافظت بدن در برابر نور خورشید حداکثر استفاده را از تابستان برای تامین ویتامین D ببریم. از طرفی سرطان پوست که امروزه به شایع‌ترین سرطان بدل شده است، نتیجه مستقیم اشعه ماورای بنفش خورشید است؛ بنابراین پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که از کرم ضدآفتاب و لباس‌های بلند استفاده کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند، بنابراین بازهم کمبود ویتامین D به قوت خود باقی است.

راهکار محققان برای دریافت ویتامین D، جذب آن از طریق مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است. استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی ضروری است.

***********

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از Medical express

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین دی سلامت پوست

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟