بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

روغن کبد کوسه

روغن کبد کوسه

قرنها پیش طبیبان اسکاندیناوی از روغن کبد کوسه بسیار استفده می کردند . آنان معتقد بودند که روغن کبد کوسه برای سلامتی بدن ما بسیار مفید است . در چند دهه ی اخیر دانشمندان در یافتند که تومور و سرطان در این جانوران جنگجو بسیار نادر است . ترکیبات روغن کبد کوسه تقریبا همان ترکیبات مغز استخوان است که امروزه آن را آلکیل گلیسیرول و یا به اختصار AKGs می نامند .

 روغن کبد کوسه سرشار از اسکوالن ، ویتامینهای A , E, D و امگا 3 است . ویتامین A نقش بسیار مهمی در رشد استخوان ، سلامت بینایی ، رشد ناخن و پوست و مو دارد. ویتامین A باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . ویتامین E به سلامت پوست و سلامت قلب بسیار کمک می کند .
ویتامین E از سفت شدن رگها جلوگیری کرده و می تواند به عدم بروز سکته های قلبی نیز کمک کند . از ویتامین E برای عدم بروز سرطانهایی چون سرطان ریه ، دهان ، بواسیر ، معده و برخی سرطانهای دیگر ، کمک می گیرند . ویتامین D به سلامت و استحکام استخوانها کمک می کند و باعث افزایش جذب کلسیم می شود . ویتامین D و E به کاهش فشار خون نیز کمک می کنند .
امگا 3 باعث افزایش توان ذهنی و تقویت حافظه می شود ، در نوزادان و کودکان باعث افزایش ضریب هوشی شده و در سنین بالاتر به عدم بروز آلزایمر بسیار کمک می کند . امگا 3 برای عملکرد دستگاه قلب و عروق بسیار مهم بوده و باعث کاهش چربی خون می شود . امگا 3 التهاب همه ی اعضای بدن را کاهش داده و تاثیر داروهای ضد التهاب را تشدید می کند . تحقیقات نشان داده که افرادی که امگا 3 مصرف می کنند کمتر به افسردگی و آلزایمر مبتلا می شوند .

روغن کبد کوسه روغن حاوی مقادیر زیادی اسکوالن است که در طبیعت نیز یافت می شود . اسکوالن را به عنوان یک "ضد سرطان" بسیار قوی می شناسند . سرطان سینه در زنان یونانی که اسکوالن بیشتری نسبت به زنان آمریکایی مصرف می کنند ، یک سوم کمتر است !
فواید روغن کبد کوسه اینجا تمام نمی شود ،‌ این روغن یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که رادیکالهای آزاد را در بدن از بین می برند . آنتی اکسیدانی که حتی عمل خنثی کردن را درون سلول منفرد نیز انجام می دهد .
* این روغن اگر به صورت موضعی استفاده شود به سرعت جذب پوست شده و با گرم کردن موضع مورد نظر ، درد را تسکین می دهد.

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد