چگونه دریافتی امگا 3 خود را تنظیم کنیم؟

اسید چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای تنظیم فعالیت‌های بدن انسان ضرورت دارند اما در بدن انسان ساخته نمی‌شوند. این چربی‌ها در ساختمان سلولی بدن و به خصوص سلول‌های مغزی شرکت دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از این نظر نقش‌های به خصوصی را ایفا می‌کنند؛ تحقیقات نشان داده‌اند امگا 3 تاثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌های عصبی وافسردگی دارد.

 مطالعات اخیر حاکی از آن است که امگا 3 نه تنها در پیشگیری برخی سرطان‌ها بلکه در کاهش عوارض شیمی‌درمانی نیز موثر است. مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند و دچار اختلال‌های عصبی هستند، مفید است.

اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند وضعیت سلامت قلب شما را بهبود بخشند و به شما کمک کنند تا به جنگ بیماری‌های قلبی بروید. نکات زیر می‌توانند شما را در دریافت بهتر امگا 3 یاری برسانند:

*روغن‌هایتان را از دانه‌های سویا، بذر کتان و کانولا تهیه کنید.
*گردو بخورید و از روغن گردو استفاده کنید.
*ماهی‌های چرب از جمله ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون، قزل آلای دریاچه، ساردین و ماهی تن (انواع بسته بندی شده در آب) را انتخاب کنید.
*تخم مرغ‌های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را انتخاب کنید.

*امگا 3 تحمل حرارت خیلی زیاد را ندارد؛ توصیه می‌شود برای پختن ماهی‌ها یا بخارپزشان کنید یا در فویل پیچیده و با حرارت ملایم فر بپزید.

***************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از Healthday

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : امگا3 سلامت زنان داروهای گیاهی

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟