بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین B6 و نقش آن در متابولیسم سلولی و فیزیولوژی

ویتامین B6 و نقش آن در متابولیسم سلولی و فیزیولوژی

ویتامین B6 یکی از مولکول های محوری در سلول های موجودات زنده است. این ویتامین یک کمک-فاکتور مهم برای محدوده وسیعی از واکنش های بیوشیمیایی است که متابولیسم پایه سلولی را تنظیم کرده و از این طریق فیزیولوژی کلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

در چند سال اخیر، پیشرفت های عمده ای در مورد جنبه های مختلف بیولوژی ویتامین B6 حاصل شده است. بنابراین محققان علاقمند شده اند تا نقش آن را در متابولیسم سلولی و فیزیولوژی بدن دقیق تر بررسی کنند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان امریکایی انجام شد، فراتر از نقش کلاسیک ویتامین B6 به عنوان یک کمک فاکتور، اطلاعات ساختاری و عملکردی جدید این ویتامین مورد بررسی قرار گرفت.

این اطلاعات می تواند این قضیه را بیشتر نمایان کند که چگونه ویتامین B6 در سلول سنتز شده و کنترل می شود. این محققان همچنین در مورد کاربردهای گسترده این ویتامین که مرتبط با سلامت انسان است از جمله مقاومت در مقابل پاتوژن و تحمل استرس بررسی هایی انجام دادند.

آنها درواقع اطلاعات کاملی از دانش موجود در مورد ویتامین B6 گردآوری کردند و چالش های موجود در مورد این ویتامین را معرفی کردند تا تحقیقات آینده در این مسیر حرکت کرده و این چالش ها را برطرف کنند.

این مطالعه در مجله Cells منتشر شده است. ویتامین B6 یکی از ویتامین های گروه B است که به سیستم عصبی مرکزی کمک می کند. این ویتامین در تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین و نور اپی نفرین دخالت دارد و در تشکیل میلین شرکت می کند.

ویتامین B6 که با عنوان پیرودوکسین نیز شناخته شده است یک نوع ویتامین محلول در آب است. این ویتامین در بدن ذخیره نمی گردد و مقادیر اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود. به همین خاطر افراد باید ویتامین B6 را به صورت روزانه مصرف کنند.

سایر عملکردهای این ویتامین در برگیرنده متابولیسم گلوکز و پروتئین و تولید هموگلوبین است. همانطور که می دانید هموگلوبین بخشی از گلبول های قرمز خونی است. این ماده اکسیژن را حمل می کند. ویتامین B6 همچنین در حفظ سلامت غدد لنفاوی، تیموس و طحال نقش دارد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

 Vitamin B6 and Its Role in Cell Metabolism and Physiology https://www.mdpi.com/2073-4409/7/7/84

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد