بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

احتیاط در مصرف گل گاو زبان+خواص

احتیاط در مصرف گل گاو زبان+خواص

به دلیل فعالیت احتمالی آنتی ترومبوتیک روغن گاوزبان، افراد مبتلا به هموفیلی یا دیگر اختلالات خونریزی دهند و افرادی که وارفارین دریافت می‌کنند، می‌بایست با احتیاط در مصرف این مکمل احتیاط نمایند. مکمل روغن گاوزبان می‌بایست قبل از هر عمل جراحی قطع گردد.

همچنین افراد دچار انواع دیگر اختلالات تشنجی و اسکیزوفرنی که تحت درمان با داروهای مشخص نورولپتیک از قبیل فنوتیازین‌های آلیفاتیک (به طور مثال کلرپرومازین) هستند که ممکن است آستانه‌ی تشنج را پایین بیاورند، باید از مصرف روغن گاوزبان پرهیز کنند.


363567multivitamin bardari

 نکته بسیار مهم دیگری که باید توجه شود این است که زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف مکمل‌های روغن گاوزبان اجتناب کنند.

افراد با تاریخچه اختلالات صرع کمپلکس از قبیل صرع لوب تمپورال می‌بایست از مصرف روغن گاوزبان پرهیز نمایند.



به دلیل مهار احتمالی عملکرد لنفوسیت توسط این ماده، افراد دچار اختلالات نقص ایمنی از قبیل AIDS می‌بایست در مصرف روغن گاوزبان اجتیاط نمایند.

آلکالوئید‌های پیرولیزیدین از قبیل آمابیلین، لیکو پسامین و تسینین در قسمت‌های مختلف گیاه گاوزبان یافت می‌شوند. آلکالوئیدهای پیرولیزیدین اشباع نشده، از قبیل آمابیلین، بالقوه هپاتوتوکسیک و سرطان زا می‌باشد.

هرچند که آمابیلین درمکمل‌های روغن گاوزبان تا زیر پنج قسمت در هر میلیون یافت نشده است. با این حال، مصرف مداوم روغن گاوزبان حاوی سطوحی از آمابیلین با یک قسمت در هر میلیون ممکن است مضر باشد.

افرادی که از روغن گاوزبان به صورت مداوم استفاده می‌کنند، می‌بایست تنها محصولاتی را مصرف کنند که فاقد آلکالوئیدهای پیرولیزیدین اشباع نشده می‌باشد.

به نظر می‌رسد روغن گاوزبان در بعضی از موارد آرتریت روماتوئید موثر است و ممکن است در برخی اختلالات التهابی دیگر از قبیل سندرم Sjogren's و کولیت اولسراتیو مورد استفاده قرار گیرد. کاربردهای احتمالی دیگر شامل استئوپورز، نوروپاتی دیابتی، سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS)، پرفشاری خون و افزایش لیپیدهای سرم می‌باشد. روغن گاوزبان با موفقیت ‌ها ی اولیه در بعضی سرطان‌ها به ویژه گلیوما مغزی استفاده شده است. فواید آن برای اختلالات حرکتی، سندرم پیش از قاعدگی وگرگرفتگی یائسگی به اثبات نرسیده است.

همچنین در بعضی موارد از جمله درماتیت آتوپیک به خصوص جهت کمک به خارش همچنین برای اختلالات پوستی اورمیک در بیماران همودیالیزی کاربرد دارد. احتمالا نباید از آن در جهت افزایش ایمنی استفاده شود، زیرا ممکن است سرکوب کننده ایمنی باشد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص و محدودیت های مصرف گل گاو زبان می توانید  اینجا کلیک کنید

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد