بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مروری بر چهارمین همایش مکمل های غذایی+گزارش تصویری

چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی از 8 تا 10 خرداد 95 با محوریت سلامت زنان، مادر و کودک برگزار شد. در این همایش، تعداد زیادی از شرکت های واردکننده و تولید کننده مکمل های غذایی که دارای مجوز وزارت بهداشت هستند، مشارکت کردند.

برگزار کننگان این کنگره در نظر دارند تا ضمن بررسی علمی حوزه های مرتبط با این گروه ها، حساسیت های لازم را به منظور جلب توجه بیش تر سیاست گذاران نظام سلامت برای سالم سازی مکمل های غذایی و رژیمی ایجاد کنند.

پایه و اساس برگزاری این کنگره آن است که جامعه سالم زیر بنای توسعه هر کشور بوده و یکی از راه های نیل به این هدف برخورداری از تغذیه صحیح می باشد، بنابراین در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم در مورد مکمل های غذایی و رژیمی نظیر مولتی ویتامین های ویژه دوره بارداری و شیردهی و همچنین مولتی ویتامین های کودکان و نوزادان، به افراد جامعه ضروری است. ویتامین ها و عناصر معدنی که مجموعا ریز مغذی ها نامیده می شوند. نقش اساسی در سلامت افراد در دوره های مختلف زندگی داشته و کمبود آن ها می تواند اثرات نامطلوب داشته باشد. در چنین شرایطی به منظور ایجاد تعادل تغذیه ای و حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها استفاده از مکمل ها به عنوان یک راهکار مورد توجه پزشکان و متخصصان است. 

لذا با توجه به گرایش مصرف مکمل های غذایی و رژیمی و مولتی ویتامین ها - مینرال ها در میان افراد جامعه و هم چنین استقبال دست اندرکاران و متخصصان، چهارمین همایش مکمل های غذای و رژیمی با هدف بررسی و جایگاه مکمل های غذایی و رژیمی در سلامت زنان، مادران و کودکان در دستور کار فعالان این حوزه قرار گرفته است

گفتنی است چهارمین کنگره مکمل های غذایی از روز هشتم خرداد در محل هتل المپیک برگزار شده است.

در این برنامه بسیاری از مسئولین سازمان غذا و دارو از جمله مدیر کل اداره مکمل های غذایی حضور داشته و به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی و رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل های غذایی نیز جزء سخنرانان این کنگره هستند.

نکته جالب در این کنگره آن است که خبرآنلاین به نقل از ایرنا در این خصوص نوشت: مهناز افشار بازیگر سینما در چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی آمادگی خود را برای حضور در هر حرکت حمایتی برای زنان باردار بدسرپرست در جهت برخورداری از امکانات خوب، اعلام کرد.

این بازیگر سینما در چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک افزود: در این همایش اطلاعات زیادی به دست آوردم چنانکه داشتم برای فرزند دوم برنامه ریزی می کردم که با اطلاعات بیشتری به آن فکر کنم.



دکتر امیر حسین جمشیدی، مدیر کل اداره مکمل های غذایی سازمان غذا و دارو و عضو شورای سیاستگذاری همایش در این خصوص نوشته است:

بی شک مهمترین فلسفه وجودی برپایی همایش ها و نمایشگاه هایی که در حوزه سلامت برگزار می شود، گرد هم آوردن تمامی دست اندرکاران این صنعت زیر یک سقف است. این اتفاق می تواند فعالان یک رشته تخصصی را در جریان ظرفیت ها و قابلیت های تخصصی شان در کشور قرار دهد و آن ها را با آخرین دستاورد ها و دانش آن حوزه آشنا سازد.

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که کشور ما در حوزه سلامت از متخصصانی برخوردار است که دانش و فناوری را توامان در اختیار گرفته اند و در راستای رشد و تعالی این رشته فعالیت می کنند. آگاهی از این موضوع می تواند باعث پویایی و بالندگی این رشته تخصصی سلامتی بخش و ثروت آفرین شود.

آن چه موجب می شود برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی در این صنعت ضرورت محسوب شود، گام های قابل توجهی است که از سوی برگزار کنندگان چنین مراسمی برداشته می شود تا فرهنگ سازی و مصرف منطقی مکمل های غذایی و رژیمی گسترش یابد.

برای بحث کردن درباره این که آیا مکمل های غذایی و رژیمی به صورت صحیح و منطقی مصرف می شوند یا نه و این که مکمل های غذایی و رژیمی تحت چه شرایطی و طبق کدام استاندارد ها تولید می شوند، مکانی شایسته تر از نمایشگاه تخصصی وجود ندارد.

به خاطر داشته باشیم تولید، عرضه و مصرف فرآورده های طبیعی یک زنجیره است. در این زنجیره افراد مختلفی درگیرند. تمامی حلقه های این زنجیره در یک نمایشگاه تخصصی حضور می یابند و به فعالیت می پردازند و این موضوع اهمیت برپایی نمایشگاه ها ی تخصصی در این صنعت را بیش از پیش نمایان می کند.


 ......................................................................................................................................................

گزارش های تصویری همایش مکمل های غذایی:

  • 1- برای مشاهده گزارش تصویری مراسم افتتاحیه همایش مکمل های غذایی که با حضور مسئولین و مدیران بخش های دولتی و خصوصی برگزار شد ، اینجا کلیک کنید

  • 2- برای مشاهده گزارش تصویری از شرکت های حاضر در نمایشگاه جانبی کنگره مکمل های غذایی اینجا کلیک کنید

    3- برای مشاهده گزارش تصویری خبری از همایش مکمل های غذایی به صورت پی دی اف، اینجا کلیک کنید

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد