بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

هشت نکته در مورد قرص ها و شربت های حاوی روی ( زینک )

هشت نکته در مورد قرص ها و شربت های حاوی روی ( زینک )
1- روی یا زینک یک عنصر ضروری در تغذیه انسان است با گستره‌ی وسیعی از نقش‌های بیولوژیکی، به طوری که در بیش از 200 متالوآنزیم شناخته شده در سیستم‌های بیولوژیک ایفای نقش می‌کند. 
2- از نظر فیزیولوژیک، روی یا زینک برای رشد و تکامل، بلوغ جنسی وتولید مثل، تطابق دید در تاریکی، فعالیت بویایی و چشایی، ذخیره و رها سازی انسولین و برای دفاع ایمنی، حیاتی است.
3- روی ممکن است عملکرد تنظیم کننده سیستم ایمنی داشته باشد. همچنین ممکن است فعالیت آنتی اکسیدانی نیز داشته باشد. عملکرد ضد ویروسی، تقویت باروری و محافظتی شبکیه روی مشهور است.
4- کمبود روی یا همان زینک می‌تواند منجر به تاخیر رشد، اختلال عملکرد ایمنی، افزایش بروز عفونت، هایپوگنادیسم، الیگواسپرمی، بی اشتهایی عصبی، اسهال، کاهش وزن، تأخیر در بهبود زخم، نقایص لوله عصبی در جنین، افزایش خطر سقط، آلوپسی، لِتارژی ذهنی و تغییرات پوستی شود.
5- دریافت روی ( زینک ) در بسیاری از سالمندان ممکن است کمتر از حد مطلوب باشد واگر مصرف برخی داروها یا ابتلا به برخی بیماری‌ها نیز به آن اضافه شود، می‌تواند سبب کمبود خفیف یا حتی متوسطِ روی شود.
6- هرچندکمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای صنعتی نادر است. اما در کشورهای در حال توسعه شیوع آن بالاست. 
7- باید دقت شود که مقادیر زیاد روی، حتی ممکن است سبب سرکوب ایمنی شود. ضمن اینکه  مصرف روی در کسانی که به روی حساسیت دارند، ممنوع است.
8- زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف مقادیر بالاتر از مقدار RDA (15 میلی‌گرم در روز برای زنان باردار، 19 میلی‌گرم در روز برای زنان شیرده در طول 6 ماه اول و 16 میلی‌گرم در روز برای زنان شیرده در طول 6 ماه دوم) اجتناب کنند.
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد