بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چه کسانی در معرض کمبود زینک(روی ) قرار دارند+ عوامل کاهش جذب

دکتر منصور بهرامی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، در رابطه با مصرف روی یا زینک  گفت: افراد با رژیم غذایی گیاهی و اغلب رژیم ‌های غذایی نامناسب، به میزان 50 درصد بیشتر نسبت به افراد با رژیم حاوی پروتئین‌ های حیوانی و حاوی روی به مصرف مکمل ‌های روی نیازمند هستند.

این متخصص کودکان افزود: روی بر سیستم ایمنی بدن اثر مستقیم دارد و با کمبود آن، کارایی سیستم ایمنی هم کاهش می ‌یابد. همچنین مشاهده شده که روی یا همان زینک بر شدت و مدت علائم سرماخوردگی هم تاثیرگذار است. به علاوه وقتی از  مکمل ‌های روی ( زینک) در درمان اسهال مزمن استفاده می‌ شود، نتیجه بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: اغلب غذاها از جمله گوشت قرمز، مرغ، حبوبات و آجیل منابع غنی از روی محسوب می‌ شوند؛

به گفته وی، درصد بالایی از مردم کشور از کمبود روی رنج می‌ برند و به عوارض بسیاری از جمله تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری ‌های دیگر دچار می‌ شوند.

بهرامی تصریح کرد: کمبود روی زمانی ایجاد می ‌شود که مقدار آن در رژیم غذایی کم است یا جذب آن در بدن کاهش می ‌یابد. توجه داشته باشید که در زمان ابتلای فرد به بیماری‌ های عفونی و همچنین در دوران های شیردهی و یا بارداری نیاز به روی افزایش می ‌یابد.


این متخصص کودکان ادامه داد: در مواردی که روی به عنوان مکمل غذایی استفاده می ‌شود، می ‌تواند به تسریع بهبود زخم‌ ها، سرعت درمان عفونت، جلوگیری از ریزش موها، کنترل سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی کودکان و نوجوانان و تامین کمبود روی (Zinc) کمک کند. 

.......................

خبر مرتبط: مولفه های موثر بر رشد قدی

خبر مرتبط: نشانه های کمبود روی

خبر مرتبط: هشت نکته در مورد مکمل های روی یا زینک

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد