ویژگی های بهترین قرص های مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها، فراورده هایی هستند  بسیار متنوع که با توجه به شرایط امروز جامعه ما، ممکن است در خانه هریک از ما نفوذ کرده باشند. تنوع در انواع مولتی ویتامین ها انقدر زیاد شده است که ممکن است حتی قفسه داروخانه ها هم فضای لازم برای چینش انواع مولتی ویتامین ها را در اختیار نداشته باشد.


برخی به دنبال مولتی ویتامین های ایرانی هستند و برخی مولتی ویتامین های خارجی را ترجیح می دهند.


برخی از والین، مولتی ویتامین ها را برای فرزندان خردسال خود تهیه می کنند و برخی دیگر، فرزند دانش آموز خود را با مولتی ویتامین ها تقویت می کنند.


گاهی اوقات افراد جوان، پیش یا پس از فعالیت فیزیکی یا ذهنی شدید، به سراغ مولتی و یتامین ها می روند و در برخی مواقع، جوان ها به هنگام ورود به دوره های فعالیت های ورزشی ، مولتی ویتامین ها را ترجیح می دهند


به هرحال مولتی ویتامین ها بسته به شرایط و وضعیت زندگی ما، جای خود را در سبد خانواده بوجود آورده است.


اما مسئله اصلی این است که آیا همه ما واقعا نیاز به مصرف قرص ها و شربت های مولتی ویتامین داریم؟ و آیا بهنگام تهیه آن ها نگاهی به جدول ترکیبات آن ها می اندازیم یا اینکه بی توجه به اینکه کدام ویتامین و کدام ماده معدنی در آن موجود است، مولتی ویتامین ها را مصرف می کنیم؟


شاید برخی افراد تفاوت مکمل های غذایی و داروها را تشخیص ندهند و تصور کنند که مولتی ویتامین ها نوعی از انواع دارو هستند، چرا که در نسخه آنها ممکن است پزشک مولتی ویتامین توصیه کرده باشد.


آنچه که ضروری است افزایش آگاهی افراد نسبت به مولتی ویتامین ها، انواع آن و کاربرد ترکیبات آن است. ضمن اینکه توجه به زمان مصرف آن و نوع غذاها و میوه ها ومیان وعده هایی که قبل یا بعد آن مصرف می شود نیز حائز اهمیت است و میزتواند در میزان جذب آن اثرگذار باشد.


به عنوان مثال برخی مولتی ویتامین ها ممکن است حاوی مقادیری از زینک یا روی باشد. در این خصوص باید بدانیم که افراد زمانی می توانند بهترین فایده را از مصرف چنین مولتی ویتامین هایی ببرند که آن را با آب و یا آب میوه  ونه با شیر مصرف کنند و بهترین حالت مصرف آن، این است که در بین غذا  استفاده شود و توجه به این نکته نیز مهم است که همزمان با آن، از قرص ها یا شربت های حاوی آهن و کلسیم، استفاده نکنند.


از سوی دیگر باید بدانیم گیاه خواران مستعد کمبود شدید ویتامین ب 12 و همچنی زنیک هستند، بنابراین اگر قصد استفاده از مولتی ویتامین ها را دارند، بهتر است از فراورده ای استفاده کنند که حاوی این عناصر باشد.


همچنین باید به موضوع منابع غذایی تامین ریزمغذی ها هم توجه داشته باشید. به عنوان مثال غذاهای دریایی نظیر ماهی و همچنین گوشت قرمز و جگر منابع خوبی برای تامین زینک هستند. بنابراین اگر در سبد غذایی، سهم مناسبی از این مواد غذایی ترتیب داده اید، احتمال کمبود زینک در بدن شما کاهش پیدا می کند. بنابراین شاید مولتی ویتامین هایی که حاوی سایر مواد معدنی هستند، برای شما مناسب تر باشد.


علاوه براین از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی جذب زینک، کاهش میزان جذب آن با خوردن چای و قهوه است، این مساله نیز حائز اهمیت است که مولتی ویتامین های حاوی زینک را همزمان با مصرف چای و قهوه استفاده نکنیم.


مهمترین توصیه در خصوص مصرف مولتی ویتامین ها این است که پیش از اینکه به سراغ تهیه مولتی ویتامین ها برویم، بهتر است نظر مشورتی پزشک را جویا شویم. پزشک بر اساس ارزیابی وضعیت سلامت افراد، بهترین گزینه را می تواند پیشنهاد دهد که اصلا آیا با توجه به جیره غذایی، نیاز به مصرف مولتی ویتامین ها دارید یا خیر. و اگر نیاز است، بهتر است مولتی ویتامینی که میخواهید تهیه کنید، حاوی کدام ویتامین ها و مینرال ها باشد.

در پایان توجه به بحث اقتصاد خانواده نیز حائز اهمیت است. باید براورد صحیحی در اختیار مصرف کننده مولتی ویتامین ها باشد که با  صرف این هزینه، چه میزان از نیازهای تغذیه ای خود را برطرف می سازد و آیا با این قیمت و با این هزینه، گزینه بهتری می تواند پیش روی وی قرار داشته باشد

بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : مولتی ویتامین آهن کلسیم ویتامین ب12 زینک

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

files-news-673964kam-khooni[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
سمی و یا ایمن بودن فروس بیس گلیسینات؟