بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط مکمل روغن ماهی با کاهش خطر آسم

ارتباط مکمل روغن ماهی با کاهش خطر آسم

یک کارآزمایی بالینی جدید نشان می‌دهد خطر ابتلا به آسم در کودکان زنانی که در طول سه‌ماهه سوم از بارداری، روغن ماهی مصرف می‌کنند تا یک سوم کاهش می‌یابد.

دوز این روغن ماهی بالا بود. میزان اسید چرب آن ۱۵ تا ۲۰ برابر بیشتر از مقداری است که آمریکایی‌ها به طور متوسط از مواد غذایی دریافت می‌کنند؛ اما به دکتر گفته هانس بیسگارد، متخصص اطفال از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک، عوارض جانبی قابل توجهی وجود ندارد.

کارشناسانی که در این تحقیق شرکت نداشتند نیز این یافته‌ها را دلگرم‌کننده خوانده‌اند. دکتر جنیفر وو، متخصص زنان در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک می‌گوید: این امکان وجود دارد که حتی دوزهای پایین‌تر هم بتوانند مؤثر باشند.

اکنون او پیشنهاد می‌کند که زنان باردار در مورد اینکه آیا آنها به اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی یعنی DHA و EPA نیاز دارند یا خیر، با پزشک خود مشورت کنند.

آن‌ها باید با پزشکشان درباره میزان (DHA / EPA) که در حال حاضر ممکن است از مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری خود دریافت می‌کنند، صحبت کنند.

این مطالعه که ۲۹ دسامبر در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، به شواهدی افزود که حاکی از تأثیر احتمالی روغن ماهی در دوری از آسم هستند.

به گفته دکتر کریستوفر رامسدن، محقق مؤسسه ملی بهداشت آمریکا: تحقیقات آزمایشگاهی آشکار می‌کنند که DHA و EPA می‌توانند باعث کاهش ایجاد التهاب در راه‌های هوایی شوند. در سرمقاله منتشر شده با این مطالعه، وی این نتایج را «بسیار امیدوار‌‌کننده» دانسته است.

گروه بیسگارد برای این مطالعه، ۷۳۶ زن باردار را به صورت تصادفی در دو گروه دریافت روزانه کپسول‌های روغن ماهی یا دارونما در حین سه‌ماهه سوم جای دادند. کپسول‌های دارونما حاوی روغن زیتون بودند.

در پایان، احتمال ابتلا به آسم یا خس‌خس سینه مداوم که نشانه‌ای از آسم است، در کودکان گروه روغن ماهی، حدود یک سوم کمتر بود. حدود ۱۷ درصد از این کودکان تا سن ۵ سالگی به یکی از این عوارض دچار شده بودند؛ در مقابل، تقریباً یک چهارم از کودکان در گروه دارونما، مبتلا به این بیماری تشخیص داده شدند.

این مطالعه در دانمارک انجام شد که در آن، مصرف ماهی نسبتاً بالا است. به گفته بیسگارد: من انتظار اثرات قوی‌تری را در جمعیت‌هایی دارم که در آنها، استفاده از ماهی در رژیم غذایی غیر معمول‌تر است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

HealthDay..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد