بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کودکان در حال رشد از چه مکمل هایی استفاده کنند؟

 کودکان در حال رشد از چه مکمل هایی استفاده کنند؟
طبق اطلاعات جدید، آکادمی متخصصان اطفال آمریکا اعلام کرده که کودکانی که رژیم مناسبی دارند، به استثنای فلوراید نیازی به سایر مکمل ها ندارند.

اما کودکانی که در معرض خطر کمبود های تغذیه ای هستد مانند: کودکان دمدمی مزاج، کودکان بی اشتها و کم اشتها، و آنهایی که بیماری های التهابی روده یا بیماری کبدی دارند، و آنهایی که در رژیم کنترل وزن قرار دارند باید برای رشد مطلوب از مکمل ها استفاده کنند.

البته باید در نظر داشت که نباید برای کودکان دوزهای بالای مکمل ها مخصوصا ویتامین های محلول در چربی را تجویز کرد؛ زیرا ریسک ابتلا به مسمومیت را افزایش می دهد.

 مکمل های توصیه شده برای کودکان در معرض خطر کمبودهای تغذیه ای، شامل: کلسیم برای معدنی شدن و رشد استخوان ها ( برای کودکان 1تا 3 سال روزانه 700 میلی گرم و برای کودکان 4تا 8 و 9تا 18 سال به ترتیب 1000 میلی گرم و 1300 میلی گرم است)، ویتامینDبرای جذب کلسیم و جایگزینی آن در استخوان و پیشگیری از اختلالات سیستم ایمنی و عفونی و سرطان ها ضروری است.

طبق مطالعات، DRI جدید ویتامینD برای نوزادان 10 میلی گرم در روز و برای کودکان 15 میلی گرم در روز است؛ با این حل در صورت مصرف شیرهای غنی شده با ویتامین Dمقدار مورد نیاز ممکن است کمی تغییر کند و کمتر شود.

همچنین درنوزادان به علت رشد سریع و کودکان 1تا 3 سال، نیاز روزانه به مکمل آهن برای جلوگیری از فقر آهن واضح و قابل توجه است.

بنابراین توصیه می شود اگر کودک در معرض کمبودهای تغذیه ای دارید ، با مکمل یاری صحیح و به موقع از بروز بیماری های ناشی از کمبود مواد مغذی جلوگیری کنید.


گردآوری: آناهیتا مهرآور
منابع: کراوس 2016

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد