بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مصرف مولتی ویتامین ها از نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان سینه جلوگیری می کند

مصرف مولتی ویتامین ها از نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان سینه جلوگیری می کند

محققان موسسه سرطان راسول پارک، در همکاری با گروه تحقیقاتی SWOG، یافتند که استفاده از مولتی ویتامین ها خطر نوروپاتی در مبتلایان به سرطان سینه ای که اغلب با استفاده از داروهای معروف به تاکسان ها درمان می شوند را کم می کند.


این تیم نتایج یافته های خود را در جلسه سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا (AACR) که در 16-20 آوریل 2016 در نیواورلئان برگزار شد ارائه کردند.

بسیاری از بیماران سرطانی سیستم عصبی محیطی خود را دچار آسیب می بینند، که این آسیب به نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی (CIPN) معروف است. این اتفاق معمولا هنگام درمان با داروی تاکسان موسوم به پاکلی تاکسل بوجود می آید. اما روشهایی که بتوان از این شرایط اغلب ناتوان کننده جلوگیری کرد یا آن را درمان کرد بسیار کم بوده و دانش آن نیز اندک است.

دکتر گری زیرپولی، محقق پسادکترای راسول پارک در دانشکده کنترل و پیشگیری سرطان و فرد اول این تحقیق می گوید: بدلیل اینکه پیش بینی عود کردن نوروپاتی ناشی از شیمی درمانی بسیار سخت است و علائم آن حتی مدتها بعد از به نتیجه رسیدن درمان باقی می ماند، شناسایی روش های پیشگیری از آن می تواند تا حد بسیار زیادی کیفیت زندگی را برای تعداد قابل توجه افرادی که دارای سرطان سینه هستند بهبود دهد.

برای بررسی اینکه آیا استفاده از مکمل های غذایی، مکمل های مولتی ویتامین و مکمل های منفرد، ارتباطی به پیدایش علائم CIPNدارند یا نه، زیرپولی و همکارانش داده هایی را جمع آوری و آنالیز کردند. آنها این داده ها را از 1125 بیمار مبتلا به سرطان سینه که در موسسه ملی سرطان ثبت نام کرده بودند، در هر دو شرایط پیش-تشخیص و پس از درمان، جمع آوری کردند.

در حالی که مکمل های غذایی منفرد ظاهرا تاثیری بر روی علائم CIPNنداشتند، بیمارانی که بصورت منظم در مرحله پیش-تشخیص مولتی ویتامین مصرف کردند،نسبت به افرادی که این مولتی ویتامین را مصرف نکردند، بطور قابل ملاحظه ای CIPNرا کمتر تجربه کردند. همچنین نتایج مشابهی برای افرادی که در طی درمان بودند و مولتی ویتامین مصرف کردند مشاهده شد، اگرچه در این موردکمی افت از لحاظ آماری مشاهده شد.

دکتر زیرپولی اضافه کرد: اگرچه مطالعات بیشتری نیاز است تا ارتباط بین مصرف مکمل ها وCIPNبطور کامل مشخص شود، اما نتایج ما سرنخ هایی فراهم کرده است که بیماران می توانند با انجام آن از پیشرفت نوروپاتی جلوگیری کنند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

www.sciencedaily.com

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/04/160420090412.htm


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد