بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی زنان مسن را از سرطان سینه محافظت می کنند

مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی زنان مسن را از سرطان سینه محافظت می کنند
نتایج مطالعه ای که بر روی هزاران زن پس از یائسگی انجام گرفت نشان داد زنانی که درگیر سرطان سینه هستند ممکن است  با مصرف مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی از فوایدی برخوردار شوند.

 نتایج این تحقیق منتشر شده در مجلهBreast Cancer Research and Treatment نشان داد که خطر مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در استفاده کنندگان از مولتی ویتامین/مواد معدنی نسبت به کسانی که از آنها استفاده نمی کنند 30 درصد کمتر است.

سیلویا واسرتیلد اسمولر، یکی از نویسندگان این مقاله و استاد دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین در دانشگاه یشیوا، گفت: یافته های ما نتایج تجربی اما جالبی پیشنهاد می دهد. این که مکمل های مولتی ویتامین/مواد معدنی ممکن است به زنده ماندن بیشتر زنان مسنی که مرحله پیشرفته سرطان سینه دارند کمک کند.

مکمل های مولتی ویتامین/مواد معدنی پرمصرف ترین مکمل های غذایی در بین بزرگسالان امریکایی است. این مکمل ها معمولا بین 20-30 ویتامین و ماده معدنی را دربر می گیرند و اغلب بر اساس توصیه برچسب شده بر روی آنها بصورت روزانه مصرف می شوند.

این نتایج براساس تلفیق دو مطالعه بزرگ بدست آمد. دسته اول داده های حاصل از 161608 زن در دوران پس از یائسگی در سن 50 تا 79 سالگی است که در 40 مرکز پزشکی در سرتاسر امریکا در بین سالهای 1993 تا 1998 ثبت نام کرده اند. دسته دوم نتایج بر روی 7728 بیمار بوده که سرطان سینه در آنها تشخیص داده شده بود و داده های آنها در طول 7 سال اخیر پیگیری شده بود. سرطان سینه تهاجمی بصورت حالتی تعریف می شود که در آن سرطان به خارج از غشای غدد شیری بسط پیدا کرده و به بافت سینه رسیده است. دو نوع مرسوم سرطان سینه تهاجمی شامل کارسینوم مهاجم داکنال و  لوبورا کارسینوما نفوذکننده هستند.

پس از ثبت نام و دیدارهای ممتد با آنها، اطلاعات کاملی در مورد سلامت تمام مشارکت کنندگان جمع آوری شده و از آنها پرسیده می شد که آیامکمل مولتی ویتامین/مواد معدنی حداقل یک بار در هفته در طول دو هفته اخیر مصرف کرده اند یا خیر؟

در حدود 38 درصد از 7728 زنی که دارای سرطان سینه بودند از مکمل ها استفاده می کردند. اکثر آنها این مکمل ها را قبل از تشخیص سرطان مصرف کرده بودند. مقایسه مرگ و میر آنها نشان داد خطر مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در استفاده کنندگان از مولتی ویتامین/مواد معدنی نسبت به کسانی که از آنها استفاده نمی کنند 30 درصد کمتر است.

 اما آیا می توان تنها تفاوت بین مصرف کردن یا نکردن مولتی ویتامین/مواد معدنی را دلیلی برای یافته های این مقاله عنوان کرد؟

 محققان به سایر عواملی که می توانند این نتیجه را مخدوش کنند مانند مکمل های اضافی ای که زن ها مصرف کرده اند، وضعیت سیگاری بودن آنها، آموزش، قومیت/نژاد، وزن، افسردگی، مصرف الکل، فعالیت فیزیکی، سن تشخیص سرطان سینه، و دیابت توجه داشتند. ارتباط بین مصرف منظم مولتی ویتامین/مواد معدنی و کاهش خطر مرگ و میر حتی پس از اینکه اثر این عوامل لحاظ شد نیز حفظ شده بود.

دکتر واسرتیلد اسمولر گفت: کنترل اثر این عوامل جانبی اطمینان ما را در مورد ارتباط بین مصرف منظم مولتی ویتامین/مواد معدنی و کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان سینه در زنان مسن بیشتر می کند. اما به هر حال مطالعه ما نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و ممکن است برای تمام زنان مسن که دارای سرطان فوق هستند عمومیت نداشته باشد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Breast Cancer Res Treat. 2013

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد