بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کمبود ویتامین E منجر به افزایش خطر سقط جنین در زنان می شود

کمبود ویتامین E منجر به افزایش خطر سقط جنین در زنان می شود
تحقیقات جدید نشان داد زنان باردار بنگلادشی که دارای سطح پایین مرسوم ترین فرم ویتامین E هستند، در مقایسه با افرادی که سطح ویتامین خون آنها کافی است، تقریبا دو برابر بیشتر احتمال سقط جنین دارند.

این یافته ها که در مجله American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است پیشنهاد می دهد که بهبود رژیم غذایی زنان در کشورهای فقیر یا تشویق مصرف ویتامین E از طریق مکمل های بارداری می تواند تاثیر مستقیمی بر باروری آنها بگذارد. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

کری شولز یکی از نویسندگان اصلی این مقاله گفت: از یک قرن پیش ما در مورد ویتامین E و نقش آن در باروری در حیوانات می دانیم. اما تا آنجایی که ما می دانیم این نخستین مطالعه در مورد انسان هاست که نگاهی بر ارتباط ویتامین E و سقط جنین دارد. نتایج این مطالعه از نقش ویتامین E در محافظت از جنین و نوزاد در دوران بارداری حمایت می کند.

ویتامین E یک ویتامین بسیار مهم بوده و برای عملکرد بسیاری از اندام های بدن انسان ضروری است. این ویتامین بصورت یک آنتی اکسیدان کار می کند، به این معنی که به کند شدن فرآیندهایی که به سلول ها آسیب می رساند کمک می کند. این ویتامین در بسیاری ازمواد غذایی یافت می شود، اگرچه اعتقاد بر این است که منبع اصلی ویتامین E در بنگلادش در روغن های گیاهی استفاده شده برای آشپزی است.

در این مطالعه، داده هایی که از 1605 زن روستایی بنگلادشی باردار جمع آوری شده بود آنالیز شد. نمونه های خون زنان در سه ماهه اول بارداری جمع آوری شده و هر سقط جنینی که پس از این دوره اتفاق می افتاد ثبت شد. در میان 1605 زن مورد مطالعه، 141 زن (8/8  درصد) سقط جنین داشتند.

محققان در این تحقیق به دو فرم ویتامین E یعنی آلفا توکوفرول (که فعال ترین فرم این ویتامین در بدن است) و گاماتوکوفرول توجه داشتند. تقریبا از هر 4 زن مورد مطالعه 3 زن دارای کمبود ویتامین E با سطح پایین آلفاتوکوفرول بودند. اگر فقط آلفاتوکوفرول لحاظ شود، 2/5 درصد از زنانی که سطح کافی آن را در خونشان داشتند در سه ماهه اول یا دوم سقط جنین داشتند. در مقابل 2/10 درصد از افرادی که سطح پایین آن را داشتند دچار سقط جنین شدند.

شولز گفت: این ارتباط در مورد گاماتوکوفرول جور دیگری بود. در این مورد سطح بالای آن موجب افزایش سقط جنین می شد اگرچه درجه تاثیرگذاری آن پایین تر از آلفاتوکوفرول بود.

برخلاف زنان امریکایی در کشورهای در حال توسعه مرسوم نیست که زنان باردار مولتی ویتامین های دوران بارداری را قبل و بعد از باردار شدن مصرف کنند. در عوض مراقبت های استاندارد اخیر برای آنها مکمل های فولیک اسید و آهن فراهم می کند زیرا ارتباط کمبود این مواد مغذی با ضعیف شدن نتیجه باروری بطور کامل ثابت شده است.

شولز اضافه کرد: آنچه زنان باید انجام دهند این است که سلامتی خود را قبل از باردار شدن بهینه کنند. اگر آنها با یک سطح خوب ویتامین E شروع نکنند احتمال خطر سقط جنین برای آنها زیاد خواهد بود.

 .......................................................


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamin E deficiency linked to greater risk of miscarriage among poor women: Bangladeshi study

Am J ClinNutr. 2015 ,101, 294-30

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/12/141203083600.htm


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد