بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سطح پایین روی ممکن است باعث اختلالاتی در شیردهی مادران شود

سطح پایین روی ممکن است باعث اختلالاتی در شیردهی مادران شود

براساس یافته های محققان بهداشت دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، سطح روی در شیر مادران می تواند به عنوان شناساگری برای عملکرد مناسب سینه در دوران شیردهی باشد.

در مطالعات گذشته محققان یافتند که پروتئین ZnT2 برای ترشح روی به شیر مادر بسیار حیاتی است و زنانی که دارای جهش در ژنی هستند که کد ZnT2 را می نویسد دارای سطح روی بسیار پایینی در شیر خود هستند. این قضیه منجر به کمبود روی شدیدی در نوزادی که از او شیر می خورد می شود.

اکنون محققان یافته اند که تنوع ژنتیکی منجر به از دست دادن یا ایجاد عملکردی می شود که برای زنها عادی و عمومی است و در برخی مواد این تنوع به عنوان شناساگری برای عملکرد ضعیف شیردهی خواهد بود. آنها پیشنهاد دادند که با شناسایی زنانی که دارای سطح روی پایین و غیرنرمال در شیر خود هستند ممکن است قادر باشند با سرعت بیشتری مادرانی که مشکلاتی در شیردهی دارند را شناسایی کنند.

در مطالعه حاضر، محققان یافتند که در بین 54 زن شیرده، 36 درصد دارای حداقل یک پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی غیرمتعارف (SNP) (یا جهش) در پروتئین ZnT2 هستند و این تنوع ژنتیکی با سطح غیرنرمال روی در شیر آنها در ارتباط است.

پروتئین ZnT2 روی را به بافت های خاصی در بدن از جمله غدد پستانی حمل و نقل می کند. زنانی که جهش یا SNP در این پروتئین دارند ممکن است مشکلاتی در شیردهی داشته باشند چرا که روی برای رشد غدد پستانی و عملکرد سلول های اپیتلیال پستانی و مسیرهای ترشح بسیار ضروری است. حتی اگر آنها با موفقیت عمل شیردهی را انجام دهند شیر آنها مقدار روی کمتری از حد نرمال خواهد داشت.

 این قضیه منجر به کمبود روی شدیدی در نوزادی که از او شیر می خورد می شود. نوزادانی که در رژیم خود روی کافی دریافت نکنند در خطر مشکلات ایمنی و رشد خواهند بود.

مشارکت کنندگان این تحقیق براساس سطح روی شیر آنها به چهار گروه، از روی کم تا زیاد، تقسیم شدند. در گروهی که کمترین سطح روی را داشتند، محققان در 79 درصد از آنان تنوع ژنتیکی در ZnT2  را مشاهده کردند. در گروه با بیشترین سطح روی 29 درصد از زنان دارای تنوع فوق بودند. مهمتر از این، در افرادی که سطح روی نرمال داشتند هیچ تنوعی در ZnT2  مشاهده نشد.

محققان در نهایت نتیجه گرفتند که این بررسی ها نشان می دهد که تنوع ژنتیکی در ZnT2  به عنوان یک اصلاح کننده برای عملکرد سینه تلقی می شود. این تحقیق گامی مهم برای شناسایی نوزادان شیرخوار در معرض خطر کمبود روی است قبل از اینکه آنها دچار کمبود آن شوند و همچنین گامی مهم برای شناسایی زنانی است که مشکلاتی در شیردهی دارند. در عین حال تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود تنوع ژنتیکی چطور سطح روی در شیر و عملکرد پستان را تحت تاثیر قرار می دهد.  

نتایج این تحقیق در سال 2015 در مجله Journal of Mammary Gland Biology and Neoplasia به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر: 

Journal of Mammary Gland Biology and Neoplasia, 2015; 20, 159

Low zinc levels may suggest potential breast-feeding problems



مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد