بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تجویز و مصرف منطقی مکمل ها، اولویت سازمان غذا و دارو

امیرحسین جمشیدی اظهار کرد: «برای بنده حضور در این همایش‌ها تبدیل به عادت شده است و دغدغه‌هایی که در شرکت‌کنندگان شاهد هستم به نحوی دغدغه سازمان غذا و دارو نیز هست. امیدوارم این فرهنگ‌سازی به خوبی ادامه پیدا کند و این همایش‌ها متوقف نشود.»
وی ادامه داد: «آن چیزی که در سازمان غذا و دارو مورد توجه است و در اولویت قرار دارد بحث تجویز منطقی مکمل‌ها است. در مورد مکمل‌ها بایدها و نبایدهای فراوانی وجود دارد که باید به درستی آنها را شناسایی کرد. این شیوه تفکر غلط است که فکر می‌کنیم زیاد مصرف کردن مکمل‌ها هیچ ضرری ندارد. باید مردم را نسیت به خطرات احتمالی مصرف غیرمنطقی مکمل‌ها آگاه کنیم.»
جمشیدی گفت: «از تبلیغات اغواگرانه در حوزه مکمل‌ها باید حذر شود. از نقاط قوت این همایش می‌توان به این اشاره کرد که هر دوره از همایش فقط به مسایل کلی نمی‌پردازد و همواره به موضوعاتی می‌پردازد که بسیار حایز اهمیت است. برای نمونه بحث مکمل‌های ورزشی یکی از موضوعاتی بود که در سومین همایش مورد توجه قرار گرفت. مسلم است که تیم علمی این همایش به خوبی توانسته‌اند چالش‌ها را شناسایی کنند که این دوره از برگزاری را هم به زنان، مادران و کودکان اختصاص داده‌اند.»
وی اعلام کرد: «ما درحال حاضر 1960 فراورده مکمل تغذیه‌ای مجوزدار داریم که 1201 فراورده داخلی هستند و 759 فراورده به صورت وارداتی تامین می‌شوند که این تعداد مکمل وارداتی توسط 180 شرکت وارد می‌شود. تعداد این فراورده‌ها سال به سال در حال افزایش است. آمارنامه‌ای هم توسط سندیکای تولیدکننندگان ارائه شده است که امیدواریم آمارنامه واردات مکمل‌ها نیز توسط سندیکای واردکنندگان مکمل‌ها ارائه شود تا به جمع‌بندی بهتری در حوزه مکمل‌ها دست پیدا کنیم.»

منبع: سپید آنلاین 

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد