بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

قرص آهن را چگونه مصرف کنیم

قرص آهن را چگونه مصرف کنیم

شما به طور معمول فروس سولفات را از غذاهایی که می خورید دریافت می کنید.در بدن شما فروس سولفات بخشی از هموگلوبین و میوگلوبین شما می شود.هموگلوبین کمک می کند که اکسیژن از طریق خون بافتها برود و میوگلوبین کمک می کند تا سلولهای عضلانی اکسیژن را بهتر ذخیره کنند.


همچنین مکمل های غذایی فروس سولفات برای تامین نیاز آهن بدن، در برخی شرایط بخصوص تجویز می شود. مکمل های غذایی فروس سولفات در اشکال قرص پوشش دار، شربت، قطره و کپسول (در ترکیب با اسید فولیک) تولید می شود. مهم ترین مورد استفاده فروس سولفات در کم خونی فقر آهن می باشد. در این بیماری مقدار گلبول های قرمز خون کم تر از حد طبیعی است. کم خونی فقر آهن می تواند در اثر رژیم غذایی ناکافی، خونریزی غیر طبیعی، خونریزی قاعدگی (در زنان)، حاملگی و برخی مشکلات پزشکی دیگر ایجاد شود.


ده نکته در خصوص نحوه مصرف فروس سولفات

1.    با توجه به احتمال مسمویت با آهن، فروس سولفات نباید بدون نسخه پزشک تهیه شود.
2.    فروس سولفات اغلب 2 تا 3 بار در شبانه روز تجویز می شود. دستورات بسته دارویی را به دقت مطالعه کنید. فروس سولفات را دقیقا مطابق با دستور پزشک معالج خود مصرف و از تغییر خودسرانه دوز دارو پرهیز کنید. حتی در صورت احساس بهبودی دارو را بدون اجازه پزشک معالج خود قطع نکنید.
3.    علایم بیماری شما (مثل خستگی و بی حالی) ممکن است تا مدت کوتاهی پس از درمان برطرف شود، اما برای پر شدن ذخایر آهن بدن لازم است دارو را حداقل 3 تا 6 ماه مصرف کنید.
4.    از جویدن یا خرد کردن قرص ها پرهیز نمایید و آنها را بطور کامل ببلعید.
5.    اگر برای کودک شما شربت یا قطره دارو تجویز شده است، دقیقا مقدار تجویز شده را به او بدهید.
6.     از آن جایی که قطره یا شربت دارو می تواند باعث تیره شدن دندان های طفل شما گردد، بهتر است دارو را روی زبان یا انتهای دهان وی بریزید. به علاوه می توانید دارو را با آب یا آب میوه (ولی با شیر خیر) مخلوط کنید.
7.    در دوران بارداری نیاز به آهن تا دو برابر قبل از بارداری افزایش میابد که این میزان افزایش برای رشد جفت و جنین است. بر اساس دستورالعمل ها، برای پیشگیری از فقر آهن و اثرات زیانبار آن بر رشد و تکامل جنین و سلامت مادر مصرف روزانه یک قرص فروس سولفات توصیه می شود.
8.    زمان مصرف مکمل آهن از پایان ماه چهارم بارداری تا سه ماه پس از زایمان می باشد.
9.    در مورد زنان باردار مبتلا به تالاسمی مصرف مکمل آهن طبق برنامه ی کشوری مانند سایر مادران باردار صورت می گیرد.
10.     از عوارض ناشی از مصرف مکمل آهن می توان تهوع و یبوست را نام برد که برای درمان این عوارض بهتر است که قرص آهن بعد از غذا مصرف شود.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

www.drugs.com



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد